کد خبر: ۶۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۸۰۲
فیلم سینمایی«چشم جنگ» که به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا(فرزند ابراهیم حاتمی کیا) و مهدی برجیان و با تهیه‌کنندگی این کارگردان خوب کشورمان تولید شده است، رونمایی شد.
حاتمی‌کیا از یوسف اش گفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ،حاتمی کیا درباره فیلم پسرش گفت: روزی که پسرم پیشنهاد ساخت چشم جنگ داد وظیفه خود دانستم از این طرح حمایت کنم. وقتی با موضوع این مستند آشنا شدم، دورادور و گاهی دل‌نگران، سعی کردم به اندازه توانم برای به ثمر رسیدن این مستند پسرم را تشویق کنم. به هر حال خوشحال بودم که مستندی در حال ساخت است که در مورد سعید صادقی یکی از نفرات برتر عکاسی در جنگ بود.

این تهیه‌کننده و کارگردان نام‌آشنای سینما افزود: باید اعتراف کنم برای خود من با توجه به موضوع این مستند، در درجه اول این نکته اهمیت داشت که چگونگی رو به رو شدن پسرم با این موضوع و سعید صادقی را ببینم و فیلم در درجه دوم قرار داشت. اما خدا را شاکرم که این موضوع خیلی جدی گرفته شد و مستند خوب و قابل دفاعی تولید شد.

کارگردان «بادیگارد» در مورد اهمیت موضوع این مستند گفت: بخشی از این سؤال که چرا عکاسان جنگ بعد از جنگ مهجور مانده‌اند و آیا چیز به نام عکاس جنگ معنا دارد، را فیلم پاسخ داده است. واقعیت این است که بعضی از عکاسان جنگ پس از جنگ به طور کلی فراموش شدند و آنچنان که باید می‌درخشیدند، ندرخشیدند و فقط بخشی از عکاسان جنگ مسیر را ادامه دادند.

حاتمی‌کیا ضمن تاکید بر ضرورت توجه به عکاسان هشت سال دفاع مقدس گفت: در سینمای جنگ برای کسانی مثل سعید صادقی باید بیش‌تر از این‌ها فیلم ساخته شود. سعید صادقی خودش از جنس عکس است نه از جنس حرف. وقتی وارد حوزه عکاسی می‌شود فارغ از هر جمله‌ای که می‌گوید آرتیستی می‌شود که لحظات عجیبی را خلق می‌کند و همین باعث می‌شود که هنوز هم پس از سال‌ها عکس‌های سعید صادقی را می‌بینیم. باید بگوییم هر کجا که برویم حضور او و عکاسانی همچون او با عکس‌هایشان کاملا ملموس است. اما متاسفانه آن‌ها به اندازه حضورشان تکریم نشده‌اند.

این کارگردان و تهیه‌کننده نام‌آشنای کشور در پایان تصریح کرد: در مورد محتوای فیلم باید یوسف بیش‌تر صحبت کند اما فقط می‌توانم بگویم ژانر مستند نسبت به فیلم داستانی حوصله بیشتری می‌طلبد و از همین رو مخاطبان اینگونه فیلم‌ها خاص‌تر هستند چراکه فضای خاص‌تری دارند. اما خوشحالم که رفته رفته آداب استفاده از مستند در میان مردم در حال جا افتادن است و امیدوارم چشم جنگ بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند و مردم آن را بپسندند. این فیلم اکنون در سینماهای کشور و در بخش هنر و تجربه اکران شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: