کد خبر: ۶۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
تعداد بازدید: ۱۰۳۳
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اقلام توزیعی در استان در ایام محرم عنوان کرد: امسال 400 تن شکر برای مصرف خانوار و مراسمات مذهبی اختصاص یافته است. همچنین حدود 2000 تن برنج تامین شده و سهم گوشت قرمز منجمد هم 200 تن بوده، همچنین به میزان 1700 تن گوشت مرغ نیز به استان ما اختصاص یافته است.
توزیع 2000 تن برنج در خراسان رضویبرنجبه گزارش خبرداغ به نقل از به گزارش ایسنا، جوادی امروز در نشست خبری تنظیم بازار ارزاق عمومی ایام محرم و صفر در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: اخیرا وزارت جهاد کشاورزی مشوق‌های صادراتی را برای برخی محصولات مصوب کرده است. پیش از این مصوبات در 6 ماهه ابتدایی امسال 50 تن صادرات شیر داشته‌ایم اما پس از آن و در همین بازه 15 روزه از ابتدای شهریور تاکنون حدود 200 تن شیر صادر شده است.
وی تصریح کرد: هر سال وزارت جهاد کشاورزی برای ارایه اقلام پرمصرف در ایام محرم و صفر تمهیداتی در نظر می‌گیرد که امسال نیز براساس این برنامه‌ریزی‌ها سهم هر استان از 4 کالای اساسی برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشخص شده است. در استان ما علاوه بر مجاورین، زوار نیز حضور دارند لذا با نگاهی ویژه به خراسان رضوی این تامین اقلام صورت گرفته است.
جوادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در میزان ذخایر گوشت مرغ و گوشت قرمز محدودیتی وجود ندارد. براساس مصوبه شرکت پشتیبانی دام، به ازای هر روز میزان 2 تن گوشت مرغ برای واحدهای توزیعی در نظر گرفته شده است. البته این سهمیه به غیر از سهمیه هیات‌های مذهبی است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای هیات‌های مذهبی صورت گرفته است. با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بازدیدهای دوره‌ای و روزانه تعدادی از واحدهای توزیع گوشت منجمد شناسایی شده که به صورت مکتوب آمادگی خود را برای ارایه گوشت قرمز اعلام کرده‌اند، از سوی دیگر با بخش خصوصی نیز هماهنگی‌هایی در جهت تامین گوشت قرمز گرم که ظرف چند روز آینده با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان وارد شهر می‌شود، انجام شده است. گوشت گرم براساس میزان مصرف و تقاضای بازار ارایه خواهد شد.
جوادی با اشاره به قیمت‌های مصوب این اقلام در بازار عنوان کرد: قیمت شکر براساس مصوبه تنظیم بازار به ازای هر کیلو 2520 تومان برای مباشر تعیین شده است. این قیمت برای محصول برنج 2855 تومان، برای گشوت قرمز 21 هزار و 500 تومان و برای گوشت مرغ 5100 تومان به ازای هر کیلو است. ما این اقلام را با همین قیمت‌ها تحویل مبادی عرضه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کمیته نرخ‌گذاری ستاد تنظیم بازار نیز در حال تعیین قیمت مصرف‌کننده است. کلیه فروشگاه‌ها و مراکز توزیعی باید نسبت به نصب بنر با عنوان تنظیم بازار اقدام و درج قیمت‌های مصوب وری آن اقدام نمایند.
جوادی با بیان اینکه این مساله با هماهنگی بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می‌شود، گفت: مراکز توزیع نیز از طریق آگهی‌ها و سایر راهکارهای اطلاع‌رسانی به مردم معرفی خواهد شد، ما همچنین از اتاق اصناف خواسته‌ایم در مساله توزیع ورود پیدا کند، هر مرکز فروشی که باید این اقلام را توزیع کند، نباید کالای مشابه به فروش رساند. سعی ما این است از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از طریق عمده‌فروشی این اقلام را در اختیار مردم گذاریم.
مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: از آغاز توزیع این اقلام گشت‌های بازرسی مشترکی نیز راه‌اندازی خواهد شد. با توجه به اینکه بخشی از توزیع گوشت مرغ در اختیار اتحادیه مرغداری است، با این حال به واحدهای شهرداری برای توزیع، گوشت مرغ ارایه خواهد شد.
همه هیات‌های مذهبی باید برای تهیه اقلام خود به ستاد تنظیم بازار مراجعه کنند
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: در ایام محرم میزان مصرف این اقلام در خانوار افزایشی نخواهد داشت ولی میزان مصرف در هیات‌های مذهبی احتمالا بین 15 تا 20 درصد افزایش دارد. البته این افزایش مصرف مقطعی است که گاهی اوقات باعث افزایش قیمت می‌شود، به همین جهت تامین و توزیع در دستور کار ماست.
جوادی گفت: معمولا در قیمت‌گذاری برای مصرف‌کننده قیمتی مد نظر است که برای توزیع کننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد. معمولا این افزایش قیمت بین 10 تا 12 درصد افزایش خواهد داشت. از آنجایی که خراسان رضوی در حوزه برنج، شکر و گوشت مرغ از پشتیبانی امور دام و غله منطقه 5 به عنوان ذخیره معین استان برخوردار است، میزان ذخیره‌سازی برنج ما مشکلی ندارد. سال پیش 5000 تن برنج ذخیره داشتیم که امسال نیز میزان ذخیره در همین حدود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: