کد خبر: ۶۸۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۳۵۴
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از قانع نشدن نماینده مردم کرمانشاه از پاسخ وزیر رفاه درباره چرایی پذیرش تحمیل هزینه‌های طرح تحول سلامت بر سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از مصری از پاسخ وزیر رفاه قانع نشدخبرگزاری فارس: محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو خبرنگار محتوای جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه 11 مهر کمیسیون بهداشت و درمان را تشریح کرد.

وی طرح سوال عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مهم‌ترین دستور امروز کمیسیون بهداشت خواند و اظهار داشت: سوال نماینده کرمانشاه از وزیر رفاه مبنی بر چرایی پذیرش تحمیل هزینه‌های طرح تحول سلامت بر سازمان تأمین اجتماعی بود.

امینی‌فرد گفت: آقای ربیعی در پاسخ مطرح کرد که این تصمیم در شورای عالی بیمه تأیید شده و هزینه‌ها خارج از تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه‌ها نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در ادامه جلسه علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن طرح انتقادات خود به طرح تحول سلامت، تصریح داشت که این طرح باید خیلی زودتر از اینها اجرا می‌شد و اگر مقداری در مدیریت هزینه‌ها و پرونده سلامت الکترونیک تدابیری اتخاذ می‌شد، طرح تحول موفق‌تر بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش‌تر و قبل از اجرای طرح تحول سلامت، مردم هزینه‌های درمان را صد درصد از جیب خود پرداخت می‌کردند و میزان قابل‌توجهی از ایرانیان تحت پوشش بیمه قرار نداشتند، خاطرنشان کرد: به هر صورت زمانی که 11 میلیون نفر به سرعت تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، هزینه‌هایی بر سازمان تأمین اجتماعی مترتب خواهد شد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای مصری از پاسخ وزیر رفاه قانع نشد، اما مقرر شد با تشکیل کارگروهی مشخص شود آیا افزایش هزینه‌ها ناشی از طرح تحول سلامت،‌ بالاتر از سقف تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه‌ها بوده است یا نه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: