کد خبر: ۶۸۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۴۲۶
متخصص جراحی عمومی عنوان کرد؛
معتمدى گفت: هیچ عمل جراحی بدون خطر و بدون عوارض احتمالی نیست و پزشک باید عوارض احتمالی عمل جراحی را برای بیمار توضیح داده و او را از این احتمال آگاه سازد.
پزشک باید عوارض احتمالی عمل جراحی را برای بیمار توضیح دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید معتمدی، جراح عمومی و فلوشیپ جراحی گوارش بیمارستان بهارلو، با اشاره به اینکه جراحان خوب، دانش كافي بكارگيري احتياطات لازم را به منظور كاهش عوارض بعد از عمل بكار مي گيرند، گفت: هيچ عمل جراحي بدون خطر نيست و بعضي عوارض در حين و بعد از عمل قابل پيشگيري نمي باشد اما هدف نهايي کادر درمانی مراقبت هاي دوران جراحي، بهبودي كامل و بدون عارضه بعد از عمل است.

وی عنوان کرد: اگر عوارض جراحی پيش بيني و پيش گيري شوند، بعد از عمل نارضايتي بيماران از پزشكان حاصل نمى شود و آگاه كردن بيمار قبل از عمل مي تواند در درك بيشتر وي نسبت به نوع عمل ، روش كار ،خطرات و منافع آن بسيار كمك كننده باشد.

معتمدی در ادامه گفت: ارزيابي دقيق قبل از عمل شامل اخذ تاريخچه و شرح حال،معاينه فيزيكي و بررسي آزمايشگاهي و راديولوژي است كه مي تواند احتمالات خطرناك و تهديد كننده براي بيمار را مشخص كرده تا با درمان دارويي بموقع بتوان شرايط بيمار را در زمان عمل ايده آل تر كرد.

به گفته معتمدی، با اين اقدامات يك پزشك موفق در شرايطي به اطاق عمل مي رود كه خطرات و فوائد عمل را به بيمار توضيح داده و احتياطات لازم را بكار بسته است تا بهترين نتيجه عايد بيمار شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بیمار ،بیماری زمینه ای دارد توسط پزشک مربوطه بررسی مى شود تا مشکلی در روند درمان ایجاد نشود، افزود: این سیاست به پزشک جراح کمک مى كند تا از کمک و راهنمایی های دیگر همکاران خود در انجام هر چه موثرتر و کم خطرتر عمل جراحی استفاده کند.

معتمدی يادآور شد: بيشتر روش هاي جراحي بصورت منطقي استاندارد شده و هر جراح مي تواند حدس بزند كه عمل جراحي تا چه حد روي مشكل بيمار اثر مي گذارد ضمن اینکه ارزيابي كامل از تاريخچه و شرح حال، معاينه فيزيكي و بررسي آزمايشگاهي براي محاسبه خطر مرگ و مير عمل ضروري است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: