کد خبر: ۶۸۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۴۰۶
ملی‌پوش سابق کشورمان گفت: «کره‌جنوبی رقیب اصلی ایران در راه جام‌جهانی است و ما باید پشت‌سر این تیم به روسیه برویم.»
عزیزی؛ چاشنی شانس در 4 امتیازی که تیم ملی گرفته خیلی دخیل بوده / استقلال نباید راه عرب ها را در مورد منصوریان برودبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیـوز، خداداد عزیزی درباره نتایج تیم ملی فوتبال در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی روسیه اظهار داشت: «فکر می‌کنم این دوره شرایط سخت‌تر از چیزی که کارشناسان عنوان می‌کردند، باشد. بعد از قرعه‌کشی من گفتم که این گروهی که ما در آن قرار گرفتیم، گروه سختی است. حتی از سخت‌تر از گروه دیگر که تیم‌های ژاپن و استرالیا در آن حضور دارند. این در حالی بود که خیلی‌ها می‌گفتند ما در گروه زندگی قرار گرفته‌ایم.»
 
عزیزی ادامه داد: «من اعتقاد دارم تیم‌هایی که به مرحله دوم مقدماتی راه پیدا می‌کنند، تیم‌های سخت و محکمی هستند. در گروه ما شاید هیچ‌کس روی سوریه حسابی باز نکند اما به نظر من سوریه تیم بدی ندارد. تیمی است که قدرتی بازی می‌کند و تیم ما گاهی برابر تیم‌هایی که قدرتی بازی می‌کنند به مشکل خورده است. نمونه آن عراق جام ملت‌های دوره قبل بود که در ضربات پنالتی حذف‌مان کرد.»
 
او یادآور شد: «ما 4 امتیاز گرفتیم ولی 3 امتیازی که مقابل قطر گرفتیم ناپلئونی بود. ما واقعا لیاقت آن 3 امتیاز را نداشتیم. همان‌طور که کی‌روش در پایان مسابقه صادقانه اعلام کرد که ما از باختن فرار کردیم. فکر می‌کنم جاروجنجال‌های کنار زمین کی‌روش و فشار تماشاچیان باعث شد دروازه‌بان اشتباه کند و داور هم نتوانست قاطعانه در این بازی قضاوت کند. شاید اگر داور باکلاس‌تری بود مربیان ما را اخراج می‌کرد. حتی بعد از گل که بازی شلوغ شد و درگیری‌های فیزیکی رخ داد، داور می‌توانست بازی را تعطیل کند.»
 
ملی‌پوش سابق کشورمان تصریح کرد: «ما مقابل چین هم نمایش قابل‌قبولی داشتیم اما داور در دقیقه 85 پنالتی مسلم چینی‌ها را نگرفت. تا حالا 4 امتیازی گرفتیم که چاشنی شانس در آن خیلی دخیل بوده است. بازی با ازبکستان برای ما خیلی حیاتی است. چون این تیم 6 امتیازی است. من بازی ازبکستان برابر قطر را دیدم. تیم قطر بهتر فوتبال بازی می‌کند. ازبک‌ها فیزیکی هستند و شکست دادن آنها در خانه کاری شدنی است. ما اگر می‌خواهیم از گروه خود به جام‌جهانی صعود می‌کنیم باید مانع آن شویم که ازبکستان با 3 امتیاز دیدار با ما 9 امتیازی شویم. به نظر شخصی من دیدار با ازبکستان بیش از 6 امتیاز دارد. البته رقیب ما در این گروه کره‌جنوبی است. به نظر من این تیم اول از همه صعود می‌کند و ما باید پشت‌سر این تیم صعود کنیم. ما نباید 4 امتیازی به دیدار کره برویم و باید با امتیاز بالاتری به این بازی برسیم.»
 
عزیزی در مورد اینکه کی‌روش ترجیح داد نکونام در بازی با چین روی نیمکت ننشیند و او را برای آنالیز بازی قطر و ازبکستان به قطر فرستاد،‌ بیان داشت: «من ترجیح می‌دهم در خصوص جاروجنجال‌هایی که بعد از گل به قطر رخ داد، ‌حرفی نزنم. ما بهتر است دنبال این قبیل ماجراها نباشیم. چون سودی برای فوتبال‌مان ندارد.»
 
او در مورد اینکه تیم ملی نمی‌تواند خلق موقعیت گلزنی کند، عنوان کرد: «کی‌روش دستاورد بزرگی برای فوتبال ما داشته است. او سیستم دفاعی فوتبال ما را درست کرد. ما الان بهترین تیم دفاعی آسیا هستیم. تیمی هستیم که به خوبی در خط دفاعی جمع می‌شویم و اجازه زیادی به خط حمله حریفان نمی‌دهیم. الان حسن فوتبال ما این است که به سختی گل می‌خوریم. ولی در فاز حمله کاری در فوتبال ما صورت نگرفته است. عده‌ای می‌گویند که فوتبال ما ابزار لازم را در اختیار کی‌روش قرار نداده‌ است. شاید انتظارات این است که علی کریمی و مهدوی‌کیای جدیدی با همان توانایی‌ها خلق شود. این مقایسه غلط است. ما بازیکنان خوبی مثل آزمون و جهانبخش داریم. بسیاری از مربیان تیم‌های خارجی هم به این نکته اشاره کرده‌اند. موجودیت تهاجمی امروز فوتبال ما این است که نمی‌توانند بازی را دربیارند. باید تاکتیکی را انجام دهیم که به خلق موقعیت منجر شود و از آنها بتوانیم به گل برسیم.»
 
عزیزی درباره دربی 83 نیز تصریح کرد: «در دربی لزوما تیم بهتر برنده نمی‌شود. یعنی شما نمی‌توانی این دربی را با سایر دربی‌ها دنیا مقایسه کنید. در دربی قرمز و آبی همیشه تیمی که بهتر است، نمی‌برد. اینکه پرسپولیس تیم بهتری است، دلیل بر آن نمی‌شود که برنده شود. حواشی دربی زیاد است و همه در مورد دربی حرف می‌زنند. حتی از خود من که در دربی بازی نکردم، سوال می‌پرسند. این حواشی نمایان مانع آن می‌شود که تیم بهتر نتیجه بگیرد. بهتر بودن پرسولیس پیروزی این تیم را تضمین نمی کند. استقلال چیزی به نام جنگندگی دارد. این موضوع می‌تواند به این تیم کمک کند تا پرسپولیس را متوقف کند. علی منصوریان دوست و همبازی من است. برانکو هم مربی من بوده است.»
 
او درباره پیامد برنده نشدن استقلال در دربی گفت: «اگر منصوریان در دربی هم ببازد نباید او را برکنار کنند. به او باید فرصت دهیم چون مربی آینده‌داری است. نباید راه عرب‌ها را برویم. منصوریان نیاز به زمان دارد تا در استقلال نتیجه بگیرد. اگر منصوریان را کنار بگذاریم بار دیگر ثابت کردیم که فوتبالی نیستیم چون تصمیمی غیرفوتبالی گرفته‌ایم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: