کد خبر: ۶۸۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید: ۴۱۲
قیمت نفت طی هفته گذشته 3 درصد افزایش یافت که بیشتر به علت افزایش‌های روز پنج شنبه بود اما روز جمعه کاهش یافت و بازار با قیمت 48.01 دلاری بسته شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: قیمت نفت در روز جمعه 4 درصد کاهش داشت و بیشتر افزایش‌های روز پیش از آن را از دست داد چراکه تاجران خاطرنشان کردند علت کاهش دور از انتظار ذخایر نفت آمریکا، یک طوفان گرمسیری بوده است.

به گزارش رویترز، قیمت نفت هفته گذشته 3 درصد بالا رفته است که نخستین افزایش در 3 هفته گذشته به شمار می‌رود. تاجران امید دارند که یک توافق جهانی برای ثبات تولید بازار نفت صورت گیرد.

هر بشکه نفت برنت با 1.98 دلار کاهش 48.01 دلار فروخته شد. نفت برنت در روز پنج‌شنبه پس از 2 هفته برای نخستین بار به بالای 50 دلار رسیده بود.

نفت خام آمریکا نیز با 1.74 دلار کاهش 45.88 دلار در هر بشکه معامله شد.

پس از اینکه روز پنج شنبه آمار دولت آمریکا نشان داد که بیشترین کاهش هفتگی در ذخایر نفتی این کشور در هفته گذشته از ژانویه 1999 تاکنون رخ داده است، قیمت نفت افزایش یافت اما تاجران گفتند که واردات به این علت کاهش یافت که کشتی‌ها به علت طوفان گرمسیری هرمینه در تخلیه محموله‌های خود تاخیر کردند.

جیمز ویلیامز، رئیس مرکز مشاوراتی انرژی WTRG گفت: «بیشتر افزایش‌های روز گذشته به علت تفسیر اشتباه کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بود اما یک بررسی دقیق تر نشان داد که این امر بیشتر به علت طوفان بود که سبب تاخیر واردات شد.»

ویلیامز ادامه داد: « با ورود تمامی نفتی که هفته گذشته به علت هرمینه تاخیر داشت، هفته آینده، ما شاهد یک افزایش چشمگیر ذخایر خواهیم بود.»

حفاران آمریکایی برای دهمین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور افزودند. این دوره، طولانی‌ترین مدت بدون کاهش تعداد دکل‌ها از سال 2011 به شمار می‌رود.

شاخص دلار پس از نگرانی در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و اظهارات سیاست‌گذاران فدرال رزرو که انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی این کشور را افزایش داد، بالا رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: