کد خبر: ۶۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
تعداد بازدید: ۵۰۸
کمیته بین المللی پارالمپیک مقام بلاروسی را که امروز (پنجشنبه) در آئین گشایش رقابت های ریو 2016با پرچم روسیه کشور محروم شده از حضور در این مسابقات مقابل حاضران رژه رفته بود، اخراج کرد.
به گزارش خبرداغ،بنا به تصمیم اعلام شده از سوی روابط عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک، آندره فوموچکین رییس مرکز بدنسازی رشته دو ومیدانی بلاروس به دلیل نقض مقررات پارالمپیک از امکان حضور در کاروان ورزشی این کشور در محل بازی ها محروم شده است.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با اعلام این خبر همچنین افزود که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرده این کشور از فوموچکین و اقدام وی در نمایش دادن پرچم روسیه حمایت می کند و همبستگی موضع همیشگی مینسک و مسکو به شمار می رود.

 

کمیته بین المللی پارالمپیک امروز اعلام کرده بود که حمل پرچم روسیه نوعی اعتراض سیاسی و خلاف معیارهای رقابت های ورزشی به شمار می رود.

 

روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده با اتهام استفاده گسترده از داورهای نیروزا در این کشور، در المپیک ریو 2016 نیز که سه هفته پیش پایان یافت، بیش از 100 ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت.

 

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

 

در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ریو 4350 ورزشکار از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در 22 رشته رقابت می کنند.

 

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: