کد خبر: ۶۸۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
تعداد بازدید: ۴۱۸
جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور و حسین کاشفی امروز برای ابلاغ کیفر خواست به دادسرای اوین مراجعه کردند.
وکیل جمعی از اصلاح‌طلبان از صدور کیفرخواست برای موکلان خود و برگزاری دادگاه آنها در ۱۷ آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا؛ حجت کرمانی با اشاره به اینکه وکالت محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حسین کاشفی و حمیدرضا جلایی‌پور را در پرونده اخیرشان بر عهده دارد، عنوان کرد: در پی اعلام دادسرا امروز همه موکلانم به مرجع قضایی مراجعه کردند و کیفرخواست به آنها ابلاغ شد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاریخ برگزاری دادگاه موکلانم حدود دو ماه آینده و در ۱۷ آبان‌ماه اعلام شد.

وکیل جمعی از اصلاح‌طلبان تاکید کرد: برای موکلانم اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی عیله نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی در کیفرخواست اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور و حسین کاشفی امروز برای ابلاغ کیفر خواست به دادسرای اوین مراجعه کردند.

حمیدرضا جلایی‌پور نیز در یادداشتی به احضار فعالان اصلاح طلب به دادگاه واکنش نشان داد و تاکید کرد: پیرو احضار به شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به همراه شش نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور) در این شعبه حاضر شدم.

در سال‌ها و ماه‌های گذشته هم در چندین نوبت به یکی از نهادهای امنیتی برای پرسش و پاسخ و فشار سیاسی فراخوانده شده بودم (و بودیم) ارزیابی‌ام این است که این موج جدید برخورد با فعالان سیاسی و مدنی معطوف به کاهش اثرگذاری اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات ۹۶ و کاهش امید ایرانیان به تداوم توفیق اصلاح‌جویان است.

مداخله و رفتار سیاسی سنجیده‌ مردم در انتخابات ۹۲ و ۹۴ خوش‌ثمر بود و علی‌رغم تمامی مشکلات و موانع و ضعف‌های موجود، هیچ‌گاه به اندازه‌ امروز، به توفیق ائتلاف وسیع اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان امید نداشته‌ام.

به عنوان یک شهروند (و یک اصلاح‌طلب مسلمان با سه برادر شهید و سابقه‌ی ده سال خدمت در مناطق جنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)  از هم‌وطنانمان می‌خواهم برای تداوم روند عادی‌سازی مدیریت کشور و بازگشت آن به مدار عقلانیت و بسط کارآمدترِ خیر همگانی، در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی و در انتخابات شوراها از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان حمایت کنند و اجازه ندهند چنین برخوردهای خلاف قانون و عدالت از «امید سیاسی»‌شان بکاهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: