کد خبر: ۶۸۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
تعداد بازدید: ۴۴۰
کیوان ساکت معتقد است که صدا و سیما هرگز به گنجینه‌های هنری ایران چون فرهنگ شریف نپرداخته و به جای توجه به این استاد و هنرمندان دیگر، افسانه‌های بی ارزش کره جنوبی را پخش می‌کند.
صدا و سیما به جای هنر ایران، بیشتر سراغ هنرمندان کره‌ای می‌رود/ کیوان ساکت از فرهنگ شریف می‌‌گویدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرانلاین،  فرهنگ شریف استاد تارنوازی، صبح امروز پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. کیوان ساکت، نوازنده تار در واکنش به خبر درگذشت این هنرمند گفت: «آخرین بار شب عید به اتفاق محمد سریر و یکی از دوستان خدمت فرهنگ شریف رفتیم و ضمن تبریک نوروز، من کتابم را به ایشان هدیه کردم. گاهی به ایشان زنگ می زدم و حالشان را می پرسیدم اما به هر حال متاسفانه اتفاقی که شاهدش هستیم این است که قدر هنرمندان و سرمایه های هنری این مملکت که فرهنگ ساز بوده اند، به درستی دانسته نمی‌شود.»

این هنرمند در ادامه افزود: «مردم و شاگردان این هنرمندان همواره سعی در عرض ادب و ابراز محبت دارند اما آن چه جایش خالی است بی توجهی و بی مهری است که از سوی متولیان موسیقی به هنرمندان می شود. به دلیل همین بی توجهی است که گاه هنرمند ناچار می شود برای تامین هزینه های درمانی، ساز خود را که همراه همیشگی اش است، بفروشد.»

ساکت با اشاره به هنر تارنوازی فرهنگ شریف خاطرنشان کرد: «بیش از شش دهه نوای آرامش بخش ساز تار شریف و آهنگ هایی که ساخته بود آرام بخش جان های خسته مردم سرزمین مان بود. هر چند امروز استاد شریف به عنوان هنرمند پیشکسوت و سنت گرا شناخته می شود اما به گمان من شریف همواره هنرمندی نواندیش، متجدد و تحول گرا بود. سبکی را که ایشان در نواختن تار ابداع کرد که طرفدار بسیاری هم داشت، سبکی منحصر به فرد و برگرفته از استعداد درونی و جان مایه های موسیقی ایرانی بود.»

او با تاکید بر تاثیر فرهنگ شریف بر جامعه موسیقی تاکید کرد: «تاثیر این هنرمند بر جامعه موسیقی به هیچ وجه قابل کتمان نیست. من حسرت می خورم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی هرگز به این گنجینه های هنری نپرداخت و جا داشت که ایشان، محمدرضا شجریان و جلیل شهناز در این رسانه مورد توجه قرار گیرند اما بیشتر از این که به این استادان در رسانه ملی توجه شود افسانه های بی‌ارزش کره  پخش شده و از قهرمانان آن ها خواسته می شود به ایران بیایند و برایشان بزرگداشت می گیرند. باعث تاسف است که جوانان ما هنرمندان آن سوی  دنیا را گران بهاتر از هنرمندان و سرمایه های معنوی کشور خود می بینند.»

ساکت افزود: «مردم هیچ گاه هنرمندان خود را تنها نگذاشته اند اما کوتاهی صدا و سیما و متولیان فرهنگی و موسیقی باعث شده که برخی هنرمندان این گونه گوشه انزوا اختیار کنند.»

این هنرمند در پایان درگذشت فرهنگ شریف را به خانواده ایشان و جامعه هنری و ملت ایران تسلیت گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: