کد خبر: ۶۸۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
تعداد بازدید: ۱۰۵۵
روز یکشنبه گروهی از کارشناسان اعلام کردند که پانداها دیگر در معرض خطر انقراض نیستند. اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعت (IUCN) اکنون این حیوانات نمادین پس از نیم قرن تلاش برای حفظ آن ها از انقراض، آن ها را در لیست قرمز گونه های تهدیدشده قرار دادند.
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها: روز یکشنبه گروهی از کارشناسان اعلام کردند که پانداها دیگر در معرض خطر انقراض نیستند. اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعت (IUCN) اکنون این حیوانات نمادین پس از نیم قرن تلاش برای حفظ آن ها از انقراض، آن ها را در لیست قرمز گونه های تهدیدشده قرار دادند.
 
درحالیکه در سال 2003 تخمین زده می شد که تنها 1600 پاندا در طبیعت زندگی می کنند، تا سال 2014 جمعیت آن ها 17% افزایش یافت. اگرچه برآورد تعداد دقیق توله ها مشکل است، آخرین بررسی ها نشان می دهد که 2060 پاندا وجود دارند که از این تعداد 1864 تای آن ها بالغ هستند. وضعیت بهبود یافته تایید می کند که تلاش های دولت چین برای حفاظت این گونه ها موثر بوده است.
 
متاسفانه پیش بینی می شود تا 80 سال آینده بیش از یک سوم جنگل های بامبو پاناداها تحت تاثیر تغییرات آب و هوا از بین خواهد رفت و جمعیت پانداها دوباره کاهش خواهد یافت. برای محافظت از این گونه ها بسیار مهم و ضروریست که اقدامات حفاظتی موثر از جنگل ها به طور مداوم انجام شود و به تهدیدات در حال ظهور پرداخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: