کد خبر: ۶۸۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
تعداد بازدید: ۸۴۴
تیم های ملی ایران وچین از چارچوب مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی روسیه فردا در چین به مصاف هم می روند.
به گزارش خبرداغ،تیم های ملی فوتبال ایران و قطر از چارچوب مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.


چین - ایران
ساعت ۱۶
ورزشگاه المپیک شن یانگ
داور: آدام ماخادمح از اردن

شهر محل برگزاری بازی(شن یانگ) شِن یانگ یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. جمعیت آن در سال ۲۰۰۸ میلادی برابر ۳٬۵۲۶٬۵۴۶ نفر تخمین زده شده است. جمعیت آن با حومه بیش از ۷ میلیون نفر است. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای صنعتی چین است. کارخانجات خودروسازی و نظامی بزرگی در این شهر وجود دارد. شِن یانگ در شمال شرقی کشور چین و در منطقه ای سردسیر نزدیک به کشورهای کره شمالی و روسیه قرار گرفته است. این شهر، مرکز استان لیائونینگ است.



مانند اکثر شهرهای چین که دارای هوای مرطوبی هستند، شن یانگ هم شهری با آب و هوای قاره ای مرطوب و زمستان های سرد با آب و هوای خشک است. در طول ماه های اوت و ژوئیه (تیر تا شهریور) این شهر شاهد بارش های شدید باران است.


این شهر شمالی که بیشتر به واسطه هم مرز بودن با کشور کره شمالی شناخته شده است، جزو مراکز صنعتی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای اطراف کشور چین یعنی کره جنوبی، ژاپن و روسیه هم شناخته می شود.



ورزشگاه محل برگزاری بازی (المپیک شن یانگ)

ورزشگاه المپیک شهر شنیانگ(The Shenyang Olympic Sports Center Stadium) که ورزشگاهی ۶۰,۰۰۰ میباشد. این ورزشگاه در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است.
مردم چین معتقدند بازی در استادیوم شهر شن یانگ برای آنها خوش یمن است. زیرا که تنها صعود تیم ملی فوتبال چین به جام جهانی که سال ۲۰۰۲ رقم خورد، در همین استادیوم جشن گرفته شد.


چینی ها که عمدتا از خرافاتی ترین مردمان شرق آسیایی هستند، بازی های مهم خود به خصوص بازی با ایران را در این ورزشگاه برگزار خواهند کرد. حتی این ورزشگاه برای یکی از بازیکنان تیم ما هم خوش یمن بوده است.



مرتضی پورعلی گنچی در آخرین بازی خودش در لیگ چین در همین ورزشگاه برای تیمش گلی زد که آنها را از سقوط نجات داد.



درباره وضعیت آب و هوایی استادیوم المپیک شن یانگ هم بد نیست بدانیم دمای هوا روز سه شنبه دراین شهر بارانی ۲۶ درجه سلسیوس خواهد بود. همچنین درصد رطوبت باد ۷۵ و سرعت باد هم ۱۱ کیلومتر در ساعت می باشد.



پیش بازی (چین - ایران) چین: فدراسیون فوتبال چین نهاد اداره کنندهٔ فوتبال در چین است. این نهاد در سال ۱۹۲۴ پایه گذاری شده و اکنون عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا است. در حال حاضر ریاست این نهاد بر عهدهٔ وی دی می باشد. چینی ها یکبار و در سال ۲۰۰۲ موفق شدند به جام جهانی صعود کنند و در پی آنند که برای دومین بار جواز حضور در این مسابقات را پیدا کنند. تیم چین در اولین بازی خود از دور نهایی مقدماتی جام جهانی در سئول به مصاف کره جنوبی از مدعیان گروه یک رفت و در نهایت با نتیجه ۳-۲ شکست خورد. در این بازی چینی ها ابتدا ۳-۰ عقب افتادند اما به یکباره منقلب شده اند وتوانستد ظرف چند دقیقه دو گل بزنند و حتی برای زدن گل مساوی صاحب یک موقعیت خوب شدند که گلر کره توپ را در دهانه دروازه به بیرون زد. به هر حال چین در بازی قبل خود نمایش خوبی نشان داد و آنها برای بقا در جدول و امیدواری برای صعود نیاز به هر سه امتیاز مقابل ایران دارند.
ایران: تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود به سختی موفق شد تیم فوتبال قطر را شکست دهد. شاگردان کی روش نمایش خوبی مقابل قطر نداشتند و به لطف اشتباه دروازه بان قطری در دقایق آخر موفق شدند قطر را شکست دهند اما مسلما شاگردان کی روش برای اثبات خود تمام توان خود را به کار خواهند گرفت. کادر فنی تیم کشورمان به خوبی می داند که پیروزی مقابل چین می تواند راه صعود را بسیار هموار کند. کی روش در این بازی ممکن است اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت از ابتدا در ترکیب نداشته باشد اما دیگر بازیکنان برای این بازی مشکلی نخواهند داشت.



ترکیب احتمالی (چین - ایران)

چین:
چنگ زنگ، ژیاووتینگ فنگ، لین پنگ، لی ژویه پنگ، ژاوو ژیان،بیان وی، ژی ژنگ، هوانگ بوون، هاوو ژامین، ژی وو، لین جاوو

ایران:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، اندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: