کد خبر: ۶۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۶۳۲
یک مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ملی فالوده، قوتو کرمان، سوهان زرند و پسته رفسنجان خبر داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری تسنیم:  محمود وفایی با اشاره به اینکه در جلسه کمیته تخصصی ثبت آثار ناملموس فالوده و قوتو کرمان، سوهان زرند، مسکن و تنور گلی جنوب، اسپار شهربابک و پسته رفسنجان در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسیدند، اظهار داشت: پرونده‌های مذکور در چند ماه اخیر تکمیل و به تهران ارسال شدند که خوشبختانه این پرونده‌ها موفق به ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور شدند.

وفایی تصریح کرد: هم اکنون 50 اثر از آداب و رسوم استان کرمان در فهرست ملی میراث ناملموس (معنوی) به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه بعد از گذراندن سیر ثبت ملی پرونده‌های ناملموس، باید به دنبال ثبت جهانی این پرونده‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سوغات و خوراک‌های استان و به دنبالش ایران از قدمت بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید برای معرفی به جهانیان تلاش کرد و ثبت جهانی این پرونده‌ها را در اولویت قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: