کد خبر: ۶۸۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷
تعداد بازدید: ۴۸۱
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات الجبیر گفت: سران سعودی باید سرنوشت فتنه‌جویان بین‌المللی همچون صدام را که به خیال همیشگی‌بودن حمایتهای برخی کشورهای قدرتمند، اصرار به کوبیدن بر طبل نزاع و خونریزی داشتند، همواره پیش چشمان خود ببینند.
بهرام  قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‏ ای وزارت امور خارجه کشورمان درباره سخنان نابجای اخیر عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در پکن، اظهار داشت: مقامات کشور عربستان که به دلیل خطاهای فاحش استراتژیک، خود را در منجلاب خونین تروریسم و کشتار کودکان و زنان بیگناه در یمن و سوریه و عراق گرفتار کرده‌اند، بهتر است بجای فریادهای عاجزانه و تکرار ادعاهای نخ‌نماشده علیه دیگران، به فکر اصلاح روش‌های خود باشند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: به رغم تلاش مستمر این کشور برای سرپوش نهادن بر واقعیتهایی همچون دست داشتن در وحشتناک‌ترین عملیات‌های تروریستی جهان تا کودک‌کشی در یمن با استفاده از دلارهای نفتی، امروز جهانیان بخوبی دریافته‌اند که منشأ این آتش‌افروزی‌ها رژیم سعودی و آئین جعلی وهابیت است که عنصر پایه‌ای حیات سیاسی این کشور است.

قاسمی تأکید کرد: سران عربستان سعودی باید سرنوشت فتنه‌جویان بین‌المللی همچون صدام را که به خیال همیشگی بودن حمایتهای برخی کشورهای قدرتمند، اصرار به کوبیدن بر طبل نزاع و خونریزی داشتند، همواره پیش چشمان خود ببینند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در پکن تهران را به گسترش بی‌ثباتی در سراسر منطقه متهم کرد و با انتقاد از ایران گفت: معتقدیم که ایران از حوثی‌ها در یمن دفاع می‌کند و تلاش می‌کند بر دولت یمن سیطره یابد. ایران تلاش می‌کند به حوثی‌ها در یمن سلاح بدهد و به بحرین و کویت و عربستان سعودی هم مواد منفجره بفرستد.

وی همچنین افزود: امیدواریم که با ایران به دوره حسن همجواری برگردیم همانگونه که قبل از انقلاب 1979 (1357 ) بود. تغییر رفتار ایران در دست خودش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: