کد خبر: ۶۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۴۷۰

بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ج.ا.ا، مدیران ارشد حوزه پولی و بانکی کشور، اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، محمدتقی صمدی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران به همراه جمعی از روسا و کارشناسان ادارات مرکزی در این همایش حضور بهم رساندند.

«تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل» موضوع محوری این همایش است و صاحب نظران داخلی و خارجی در خصوص مسایلی همچون «تجربه بانک های اسلامی و چالش های نظام بانکی کشور در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل»، «اصلاح ساختارها و فرآیندهای اجرایی نظام بانکی کشور»، «سلامت نظام بانکی و نهادسازی و ابزارسازی در راستای تعامل با بانکداری بین الملل» و «راهکارهای متنوع سازی و توسعه خدمات بانکی بین الملل در نظام بانکی کشور » بحث و تبادل نظر نمودند.

مقایسه تطبیقی استانداردهای کفایت سرمایه، مقررات احتیاطی IFSB با کمیته بال و تجربه بکارگیری این ضوابط در بانک های اسلامی و نیز مقایسه تطبیقی استانداردهای IFRS با استانداردهای AAOIFI مورد استفاده در بانک های اسلامی از دیگر محورهای این همایش بود.

شایان ذکر است، اکبر ترکیان رئیس اداره حسابداری و بودجه، علیرضا اقدامی رئیس اداره سازمان و برنامه ریزی، محمدرضا اخوان رئیس اداره اعتبارات و بین الملل، محمدرضا نورمحمدی رئیس اداره حقوقی و حمید رضا صمدی معاون اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی حضور داشتند.

گفتنی است، این همایش ۲ روزه به همت موسسه آموزش عالی بانکداری ایران برگزار شده و با هدف ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه بانکداری و مالی اسلامی تا فردا ادامه دارد.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: