کد خبر: ۶۷۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۳۵۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب درخواست تغییر دستور در مجلس و رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون استخدام حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی، در توضیح این طرح گفت: از حدود 28 هزار نیروی حق التدریسی نیز 15 هزار و 700 نفر واجد شرایط استخدام در آموزش و پرورش تخصیص داده شده است.

وی با رد کم سواد دانستن معلمان حق‌التدریسی گفت: در گذشته این عزیزان با دریافتی 50 هزار تومانی مشغول کار شدند به امید روزی که در آموزش  پرورش استخدام شوند که قالب این عزیزان مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند و بی سواد و یا کم سواد نیستند.

نماینده مردم نوشهر با اشاره به شروط مندرج در طرح مذکور برای استخدام معلمان حق‌التدریسی گفت: شروطی چون مدرک تحصیلی فوق دیپلم، سنوات و نیاز آموزش و پرورش از شروطی است که بر اساس آنها حق‌التدریسی‌ها جذب  آموزش و پرورش خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس ادامه داد: در سال تحصیلی 95 و 96 دو میلیون بیشتر از سال تحصیلی94 و 95 است که در سال گذشته بیش از 7 و نیم میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل کردند.

سپس مجلس این درخواست را به رای گذاشت  که از 226 نماینده حاضر در جلسه 145 رای موافقت، 9 رای مخالف و 5 رای ممتنع به این درخواست داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: