کد خبر: ۶۷۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۴۱۹
مهدی تقوی گفت: فراموش نکنیم که دولت یازدهم در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی منفی 6 درصد و تورم بالای 40 درصد بود، روی کار آمد.
مهدی تقوی :خوش‌بینی به رفع تحریم‌های بین‌المللی موجب رشد 4.4 درصدی بهار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مهدی تقوی در مورد رشداقتصادی 4.4 درصدی فصل بهار اظهار داشت: خوش‌بینی از رفع تحریم‌های بین‌المللی و افزایش بهای نفت موجب رشد اقتصادی 4.4 درصدی در فصل بهار امسال شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رشد 5 درصدی که برای امسال پیش‌بینی شده محقق خواهد شد یا خیر؟ ، اظهار داشت: مسلما در پیش‌بینی‌های آماری که صورت می‌گیرد انحرافاتی به وجود خواهد آمد.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت اقتصادی در دولت دهم افزود: با نگاهی به آمارها در می‌یابیم که دولت یازدهم تلاش خود را در رسیدن به رشد اقتصادی 5 درصدی کرده است. فراموش نکنیم که این دولت در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی منفی 6 درصد و تورم بالای 40 درصد بود، روی کار آمد.

استاد اقتصاد دانشگاه‌ علامه طباطبایی با اشاره به آزادسازی 22 میلیارد دلاری پول‌های بلوکه شده ایران، تصریح کرد: در صورتی که قیمت نفت افزایش پیدا کند و دلارهای بلوکه شده نیز آزاد شوند مسلما چشم انداز اقتصادی کشور روشن‌تر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: