کد خبر: ۶۷۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید: ۴۸۰
بیش از 200 سال است که روزانه مقادیر زیادی از کربن را وارد اتمسفر می کنیم، که خود را با تغییرات آب و هوایی بسیار مخرب نشان داده است. اما یک استات آپ به نام Air Ink راهی بسیار مناسب برای استفاده از این کربن های مازاد پیدا کرده است: تولید قلم هایی که جوهر آنها از بازیافت آلودگی موجود در هوا ساخته می شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت تک شات: بیش از 200 سال است که روزانه مقادیر زیادی از کربن را وارد اتمسفر می کنیم، که خود را با تغییرات آب و هوایی بسیار مخرب نشان داده است. اما یک استات آپ به نام Air Ink راهی بسیار مناسب برای استفاده از این کربن های مازاد پیدا کرده است: تولید قلم هایی که جوهر آنها از بازیافت آلودگی موجود در هوا ساخته می شود.

 این جوهر از آلودگی هوا ساخته می شود!

Air Ink زاده ذهن خلاق مجموعه ای هندی به نام Graviky Labs است. بنا بر اطلاعات ثبت شده بر روی وبسایت این کمپانی "ما مرتب از آلودگی هوا شکوه می کنیم. اما اگر بتوانیم راهی برای گرفتن، تصفیه و استفاده مجدد از آن بیابیم چه؟"


هر قلم از جوهری معادل با 30 تا 50 دقیقه آلودگی هوای حاصل از دود اگزوز یک خودرو برخوردار است. هنرمندان از این قلم ها برای خلق آثار هنری چشم نوازی استفاده کرده اند.
 
 این جوهر از آلودگی هوا ساخته می شود!

بنیانگذاران این ایده، چندین سال پیش و در طی گفتگوهایی که با Fluid Interfaces Group در دانشگاه MIT داشتند تصمیم به اجرای این طرح گرفتند. این گروه چند سال گذشته را صرف انجام تحقیقات برای دستیابی به روند شیمیایی لازم برای استخراج کربن از دود های اتومبیل و بازیافت آن به جوهر قابل استفاده، کردند. این گروه به محض دریافت مجوز، باید کار شروع انبوه این جوهر را آغاز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: