کد خبر: ۶۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۴۴۸
یک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از نوشیدنی کامبوجا به درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی و مزمن کمک می‌کند.
کامبوجا نوشیدنی گمنام اما شفابخشمحمد عبدالهی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کامبوجا نوشیدنی شفابخشی است که از تخمیر نوعی قارچ طبیعی بدست می‌آید و با رژیم غذایی درست و استفاده مکرر آن می‌توان مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها شد.

وی بیان کرد: این روزها قارچ کامبوجا به دلیل فواید بی‌شمارش در بین طرفداران تغذیه سالم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

عبدالهی در مورد فرآیند تخمیر این قارچ تصریح کرد: تخمیر و تولید این نوشیدنی از ترکیب چای سبز، شکر و قارچ کامبوجا در طول یک هفته بدست می‌آید.

وی در خصوص فواید این اکسیر جوانی عنوان کرد: این شربت با حفاظت از سیستم ایمنی و گوارشی بدن می‎تواند با سموم ناشی از داروهای شیمیایی و انواع آلودگی‌ها مقابله و آنها را به ترکیبات قابل دفع در بدن تبدیل کند. نوشیدنی کامبوجا همچنین با آزادسازی آهن موجود در چای و جذب این ماده از سبزیجات، باعث افزایش هموگلوبین خون، انتقال اکسیژن به بافت ها و رفع خستگی مزمن می‌شود. 

عبدالهی با بیان اینکه کامبوجا با تنظیم متابولیسم بدن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند، اظهار کرد: این شربت با داشتن حجم بالایی از ویتامین ث در پیشگیری عوارضی چون آسیب های سلولی، تشکیل تومورهای سرطانی، بیماریهای التهابی و از کار افتادن سیستم ایمنی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه قارچ کامبوجا به شکل مؤثری زخم های دستگاه گوارش را درمان می ‌کند، ادامه داد: این شربت سبب کاهش قند خون و درمان دیابت‌های عصبی شده و برای افرادی که نارسایی کلیوی دارند، بسیار مفید است.

عبدالهی درباره موارد منع مصرف کامبوجا یادآور شد: خانم‌های باردار و شیرده، کودکان، اشخاصی که زخم معده دارند و یا اسید معده‌شان بالاست، هرگز نباید از این شربت استفاده کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: