کد خبر: ۶۷۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۵۸۳
نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی در سالن جلسات تئاتر شهر تهران برگزار شد.
برگزاری نشست خبری جشنواره تئاتر عروسکی در سالن تئاتر شهر تهرانبه گزارش خبرنگار خبرداغ ، نشست خبری شانزدهمین جشنواوره بین اللمی تئاتر عروسکی که قرار است از روز یکم تا هفتم شهریور 95 در شهر تهران برگزار شود لحظاتی پیش با حضور مرضیه برومند ، از عروسک سازان عرصه کودک و نوجوان دهه های 60 و 70 برگزار شد.

مرضیه برومند در جمع خبرنگاران در خصوص شانزدهمین جشنواره عروسک اظهار کرد:  ما پانزده دوره این جشنواره را با قدرت برگزار کردیم و در نظر داریم در روزهای آینده  شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در تهران را برگزار کنیم.

وی درباره تفاوت های این جشنواره با سایر جشنوار ه ها گفت: در این جشنواره سعی شده است برنامه های جنبی زیادی با حضور هنرمندان در دستور کار قرار گیرد و نشست های شبانه ای در تالار وحدت تهران با حضور هنرمندان و پیشکسوتان به انجام برسد.

کارگردان و هنرمند عروسک ساز کشورمان اضافه کرد: حدود 9 گروه نمایشی از کشورهای اسپانیا، افغانستان، اکراین، آلمان و چک، روسیه ، لهستان، هلند و هند در دو بخش صحنه ای و فضای باز به رقابت می پردازند. 29 گروه نمایشی در بخش صحنه حضور دارند و 21 گروه دیگر در فضای باز اجرا می کنند.همچنین 7 گروه نمایشی در بخش نوجوان وعروسک با مشارکت کانون و پرورش فکری و کودکان حضور می یابند .

وی عنوان کرد: 17 نمایش با موضوع مخاطبان خانواده ؛ 9 نمایش در خصوص مخاطبان کودک ، 13 نمایش با موضوع مخاطب بزرگسال به روی صحنه می روند . 

گفتنی است، در جشنواره شانزدهمین بین المللی تئاتر عروسکی 61 مهمان خارجی و 900 مهمان داخلی از سراسر ایران حضور می یابند.

خبرنگار: سید مهران حسینی

انتهای پیام /

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: