کد خبر: ۶۷۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
تعداد بازدید: ۵۴۹
منبعی در وزارت حج و عمره سعودی مدعی شد: عربستان مانع صدور ویزای حج برای ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی نمی‌شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایسنا: منبعی در وزارت حج و عمره سعودی مدعی شد: عربستان مانع صدور ویزای حج برای ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی نمی‌شود.

روزنامه سعودی "الوطن" به نقل از این منبع، ادعا کرد: چند ایرانی مقیم خارج، توانسته‌اند با ثبت‌نام در شرکت‌های گردشگری کشورهای اروپایی، امسال برای حضور در مراسم حج ویزا دریافت کنند.

این منبع مدعی شد: قرار است امسال 2 یا 3 دفتر در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم اروپا، آمریکا یا دیگر کشورهای دنیا، افتتاح شود، و علاوه بر این، در هر موسم حج حدود 10 تا 12 دفتر برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، ادعای عربستان درخصوص ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم اروپا و آمریکا درحالی است که این کشور امسال با کارشکنی‌های بسیار، مانع سفر ایرانی‌ها به عربستان برای شرکت در فریضه حج شد.

"سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پیشتر با اشاره به محروم شدن زائران ایرانی از مراسم حج امسال، تأکید کرده بود: «سعودی‌ها همیشه تأکید دارند که حج را از مسائل سیاسی جدا کنند، ولی چرا این‌قدر سعی کردند که حج را متأثر از فضای سیاسی دو کشور قرار دهند.»

اوحدی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها برای موانع ایجاد شده برای زائران ایرانی هیچ توجیهی ندارند.

وی گفت: مسئولان سعودی در طول مذاکرات نسبت به همه موارد پیشنهادی با عینک ذره‌بینی سیاسی نگاه می‌کردند، وقتی که صحبت از تأمین امنیت زائران شد، با جمله‌ای مواجه شدیم که "خداوند امنیت زائران را حفظ می‌کند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: