کد خبر: ۶۷۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۰۳
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:برخی جریان‌ها در کشور ما تشکیلات‌گرا هستند و تصمیمات تشکیلاتی برای آنها تکلیف آور است. در حالی که جریان اصولگرایی تکلیف‌گراست؛ نه تشکیلات‌گرا. به همین خاطر چون تشکل‌های سیاسی اصولگرا تکلیف‌گرا هستند، تشخیص تکلیف به عهده خود افراد است و امری شخصی است.
عضو شورای مرکزی موتلفه:اصولگرایان کاری به تصمیم حزبی و تشکیلاتی ندارند،طبق تکلیف شخصی تصمیم می گیرندبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، وی گفته است:  اين مساله آنها را مجبور نمي‌كند كه از تصميم تشكيلاتي تبعيت كنند. به همين خاطر تلفيق بين تشكيلات‌گرايي و تكليف‌گرايي در جريان اصولگرايي قدري مشكل است. در حالي كه در جريان اصلاح‌طلب چون تكليف با وظيفه تشكيلاتي يكسان است ساماندهي و انسجام براي آنها ساده‌تر و سريع‌تر است.

گاهي اوقات يك فرد در يك تشكيلات به يك تكليف شرعي مي‌رسد كه تشكيلات مي‌گويد به فلان فرد راي دهيد اما او بر اساس تكليف شرعي احساس مي‌كند كه اين فرد صلاحيت لازم را براي انتخاب شدن ندارد. اطلاعاتي دارد كه براي او اين وظيفه را ايجاب نمي‌كند كه به فرد مورد توصيه شده راي دهد. به همين خاطر بين تكليف‌گرايي و تشكيلات‌گرايي در يك جريان انشقاق ايجاد مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: