کد خبر: ۶۷۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۸۴۹
مواد نشاسته‌ای ازجمله نان و برنج جزو منابع انرژی محسوب می‌شوند و هر یک از مواد قندی ـ نشاسته‌ای حدود چهار کالری انرژی تولید می‌کند اما این به آن معنا نیست که به علت تولید کالری باید از برنامه غذایی حذف شوند، زیرا کالری برای فعالیت‌های حیاتی داخلی و نیز اعمال خارجی بدن هر فردی ضروری است.
به گزارش خبرداغ به نقل از جام جم: از طرفی دیگر، غذاهایی که حاوی نان یا برنج هستند ارزش سیری بالایی دارند و انسان تا مدتی پس از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی‌کند بنابراین حذف این مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار دل‌ضعفه شود.

در نتیجه به خوردن مواد بدن ارزش غذایی (هله‌هوله!) پناه می‌برد. این مواد معمولا بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند و چون ریزه‌خواری باعث پری معده نمی‌شود و به انسان احساس سیری نمی‌دهد، این ریزه‌خواری ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه به چاقی منجر می‌شود.

از سوی دیگر، با احساس گرسنگی و دل‌ضعفه ناشی از حذف نان و برنج از برنامه غذایی، شخص دچار استرس می‌شود و پیامد استرس، پرخوری عصبی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: