کد خبر: ۶۷۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۳۹۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی‌دانم.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی‌دانم.

مسعود پزشکیان  در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش منطقه یک کشور در تبریز اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند.

وی با بیان اینکه نماینده حق سوال و استیضاح از وزیر را دارد، خاطرنشان کرد: من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رای دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت در مدت زمان باقی مانده تا مهرماه، گفت: الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند بکند و غیر از اینکه آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی ندارد.

پزشکیان با تاکید بر حل مشکلات معلمان اظهار کرد: مکانیسم پرداخت اگر بر اساس عدالت صورت نگیرد مشکل را حل نخواهد کرد و باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم.

وی با بیان اینکه مکانیسم پرداخت در قانون بودجه باید بر اساس عملکرد کارکنان باشد، افزود: منابع باید بر اساس عدالت توزیع شود و پول و اعتبارات باید به جاهای محروم برود.

پزشکیان خطاب به مدیران کل آموزش با بیان اینکه پیشنهادی بدهید که سهم عدالت در آموزش و پرورش رعایت شود، اظهار کرد: می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند.
مدیران کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان امروز به منظور تدوین پیشنهادات آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه با حضور نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی و نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس در تبریز گردهم آمدند.

گفتنی است طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته با 57 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.
هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع دانش آموزان و مبارزه با تهاجمات فرهنگی عنوان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: