کد خبر: ۶۷۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: ۲۹۰
لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی:
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده دلیجان و محلات، گفت: تفسیر شما مبنی بر اینکه قرارداد شرکت‌ها باید به تایید و تصویب مجلس برسد، مورد تایید شورای نگهبان نیست
شورای نگهبان نیازی به تصویب و تایید قرارداد شرکت‌ها در مجلس نمی‌بیندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی گفت: کلیه قراردادها باید به تصویب مجلس برسد و این درحالی است که هم‌اکنون قراردادهای نفتی و فروش ایرباس دارای ابهام‌های بسیاری است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات رییسه مجلس باید اطلاعات بیشتری را درمورد این قراردادها در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

او همچنین در تذکری دیگر با استناد به ماده ۱۸۴ آیین‌نامه داخلی گفت: کمیسیون تلفیق باید کلیات و جزییات لایحه برنامه را بررسی کند و این درحالی است که لایحه برنامه ششم جزییات و کلیات ندارد.

سلیمی یادآور شد: دولت خواهان تصویب برنامه بوده و به مجلس فقط احکام برنامه را ارائه داده است بنابراین باید در این رویه تغییراتی به وجود آید.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر اول سلیمی گفت: اگر دولت قراردادی را در نظر بگیرد، این قرارداد باید به تصویب مجلس برسد اما نیازی به تصویب قرارداد شرکت‌ها در مجلس نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفسیر شما مبنی بر اینکه قرارداد شرکت‌ها باید به تایید و تصویب مجلس برسد، مورد تایید شورای نگهبان نیست اما می‌توان اطلاعاتی را از قراردادها در اختیار نمایندگان قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: