کد خبر: ۶۷۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۵۷۱
تکواندوکار المپیکی کشورمان گفت: «مدت‌هاست که در اردو بودیم و تمرینات سخت و فشرده داشتیم تا به این امید که در بزرگترین مسابقات ورزشی جهان بر روی سکو برویم.»
عاشورزاده؛ می خواهم چراغ اول کسب مدال را روشن کنم / در بهترین دوره ورزشی ام قرار دارمبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیـوز، تکواندو بعد از کشتی و وزنه برداری بیشترین شانس ایران برای کسب مدال در المپیک محسوب می‌شود، در مسابقات المپیک ریو تیم ملی ایران برای اولین بار 4 سهمیه در المپیک کسب کرد که همگی آنها شانس بالایی در کسب مدال دارند.
 
از بین تکواندوکاران فرزان عاشورزاده شانس اول طلای تکواندو ایران در المپیک محسوب می‌شود. او طلای بازی‌های آسیایی۲۰۱۴ و طلای دو مرحله گرندپریکس منچستر و مکزیک و همچنین نقره گرندپریکس قزاقستان در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه خود دارد.
 
فرزان در سال 2015 کمی افت داشت او در مسابقات گرندپریکس منچستر به برنز رسید و نتوانست طلای سال قبل خود را تکرار کند اما در تورنمنت امارات (G1) باز هم طلایی شد. عاشورزاده در این مدت تمرینات سخت و پرفشاری را پشت‌سر گذاشت و در روزهای نزدیک به المپیک در بالاترین فرم بدنی خود قرار دارد.
 
عاشورزاده درباره آخرین شرایطش قبل از اعزام به ریو اظهار داشت: «آخرین روزهای تمرینی را هم پشت سر گذاشتیم. خوشبختانه همه تکواندوکاران در وضعیت خوبی به سر می‌برند و ما تنها بر روی تمرینات‌مان تمرکز می‌‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.»
 
وی ادامه داد: «مدت‌هاست که در اردو بوده‌ایم و همه سختی‌های تمرین و دوری از خانواده را تحمل کرده‌ایم اما انگیزه کسب مدال المپیک ما را خسته و بی انگیزه نکرده است. امیدوارم با برنامه ریزی کادر فنی و تمرینات سختی که داشتیم در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنیم.»
 
دارنده مدال طلای جهان در مورد حریفانش در المپیک عنوان کرد: «‌15 تکواندوکار در این مسابقات حضور دارند که خوشبختانه شناخت خوبی بر روی همه آنها دارم. فیلم بازی تک تک حریفان را دیدم و به تکنیک‌های آنها آشنایی دارم. قرعه در المپیک طوری برنامه ریزی شده است که من اولین نفری هستم که به میدان می‌روم. تمام تلاشم این است که عملکرد قابل قبولی داشته باشم و به بقیه تکواندوکاران هم انگیزه بدهم.»
 
ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد ابتدایی حضورش در تیم ملی تکواندو، عده‌ای معتقدند در برخی مسابقات افت داشته است، گفت: «هر ورزشکاری در هر رشته‌ای زمانی در اوج است و گاهی هم دچار افت می‌شود. افت من به گونه‌ای نبوده که از ادامه کار بازبمانم. شاید در یک مقطع زمانی نیاز به این افت داشتم اما خوشبختانه با راهنمایی کادر فنی وضعیت تمرینی‌ام بهتر شد و هم اکنون در بهترین دوران ورزشی ام قرار دارم.»
 
عاشورزاده همچنین در مورد رقبیانش در المپیک گفت: «‌در دیدار اول با رقیبی از مراکش بازی می‌کنم و در دور بعد با برنده حریفان اسپانیا و چین بازی می کنم. شرایط خوب است و خوشبختانه هیچ آسیب‌دیدگی هم ندارم و در آمادگی کامل هستم. امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنم و صاحب اولین مدال المپیک در زندگی ورزشکاری‌ام شوم.»
 
تکواندوکار المپیکی کشورمان همچنین عنوان کرد: «‌المپیک غیرقابل پیش‌بینی است. ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. من و مهدی خدابخشی رنکینگ جهانی را داریم و سجاد هم در جایگاه سوم قرار داد. تیم ما نفرات قابل قبول و شاخصی دارد به طور حتم اگر شرایط برای ما خوب پیش برود و ناداوری در حق ما صورت نگیرد مدال‌آور المپیک خواهیم بود. من به عنوان اولین نماینده ایران به دنبال روشن کردن چراغ کسب مدال هستم تا به ورزشکاران دیگر انگیزه بدهم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: