کد خبر: ۶۷۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۲۵۳
مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار مطرح کرد؛
مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار می‌گوید: در امور تشکل‌های کارگری دخالت نمی‌کنیم اما به وظیفه نظارت بر اساس آنچه در قانون آمده عمل می‌کنیم.
ایجاد بیش از 3000 تشکل صنفی در دولت تدبیر و امید/ در امور تشکل‌ها دخالت نمی‌کنیم اما نظارت برقرار استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،«دلاور نظری»، مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وظایف قانونی این بخش از وزارت کار گفت: این که برخی انجمن‌های صنفی کارگری ادعا می‌کنند وزارت کار در عملکرد آنها دخالت می‌کند، به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی برای نمونه به انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی که ششم ماه جاری در انزلی برگزار شده اشاره کرد و گفت: با وجود این که ابتدا ما پیشنهاد تعویق زمان انتخابات را داده بودیم اما در نهایت انتخابات در موعد مقرر برگزار شد و در حال حاضر  پس از اعلام نتیجه آن از جانب برخی اعضا شکایاتی  در موعد قانونی مطرح شده است که در حال بررسی آن هستیم .

نظری ادامه داد: این شکایات، اعتراضاتی است به نحوه شمارش آرا و شرایط برگزاری انتخابات که ما در حال بررسی آنها هستیم و این بررسی به هیچ وجه به معنای دخالت نیست بلکه از جمله وظایف قانونی مدیریت سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار در ادامه به روند رو به جلو در ایجادتشکل‌های صنفی در دولت فعلی اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، 3552 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور تاسیس شده که این تعداد، 40 درصد کل تشکل‌های موجود کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر این که دولت روحانی به توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها بها می دهد، افزود: در حال حاضر 11764 تشکل صنفی داریم که از این میزان، 1658 تشکل کارفرمایی و باقی کارگری است و امیدواریم که روند رو به رشد سه سال قبلی با سرعت هرچه بیشتر تداوم داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: