کد خبر: ۶۷۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید: ۴۷۴
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه با بیان اینکه قطعنامه 2231 از تغییر بنیادین در روابط ایران و سازمان ملل متحد سخن گفته است، اظهار داشت: امیدواریم این تغییر بنیادین، خود را در رفتارهای دبیرخانه و دبیرکل سازمان ملل و تصمیمات شورای امنیت نشان دهد.
به گزار ش خبرداغ به نقل از  ایرنا نوشت: معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه با بیان اینکه قطعنامه 2231 از تغییر بنیادین در روابط ایران و سازمان ملل متحد سخن گفته است، اظهار داشت: امیدواریم این تغییر بنیادین، خود را در رفتارهای دبیرخانه و دبیرکل سازمان ملل و تصمیمات شورای امنیت نشان دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدعباس عراقچی در افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل اظهار داشت: ما به روابط ایران و سازمان ملل متحد اهمیت بسیار زیادی قائلیم اگرچه این روابط فراز و نشیب های زیادی به خصوص در سالیان اخیر و به ویژه با شورای امنیت سازمان ملل داشتیم.
معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: وقتی که قطعنامه های متعددی علیه برنامه هسته ای ما صادر شد و ما هیچ گاه این قطعنامه ها را قبول نکردیم و به آنها اعتراض کردیم ولی در اثر مذاکرات هسته ای قطعنامه جدیدی صادر شد که همه قطعنامه های گذشته را لغو کرد و فصل جدیدی بر روابط ایران و جامعه بین الملل و شورای امنیت ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه خود قطعنامه شورای امنیت از تغییر بنیادین در روابط ایران و شورای امنیت نام می برد، گفت: امیدواریم این تغییر بنیادین خود را در روابط ایران و سازمان ملل در سطح وسیع تری نشان دهد.
عراقچی تصریح کرد: امیدواریم در گزارشات دبیرکل این تغییر بنیادین نشان داده شده باشد و در رفتار دبیرخانه سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل که مورد احترام ما هستند به گونه متعادلی قطعنامه 2231 را که برجام بخشی از آن است این تغییر بنیادین خود را نشان دهد.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار که روز شهدای مزارشریف است دیپلمات های ما در سرکنسول گری ایران در مزار شریف و شهید صارمی خبرنگار ایرنا در یک حمله وحشیانه به شهادت رسیدند و یاد همه آنها را گرامی می داریم.
عراقچی ادامه داد: دیپلمات و خبرنگار همیشه با هم هستند و هر دو در جهت منافع ملی کشور حرکت می کنند حادثه مزار شریف نشان داد که دیپلمات و خبرنگار در خون هم با هم هستند و با هم می ایستند و برای منافع کشور خون می دهند.
معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم این پیوند، پیوند مبارکی در راستای منافع ملی کشور باشد، گفت: در مذاکرات هسته ای ما از نزدیک می دیدیم که چگونه خبرنگاران پا به پای ما در مذاکرات حضور داشتند و کار آنها به تعبیر آقای دکتر ظریف سخت تر از ما بود چرا که کار ما در داخل اتاق و پشت میز مذاکره بود و آنها بیرون اتاق فقط انتظار می کشیدند.
وی ادامه داد: انتظار زمانی که خبری از اتاق مذاکرات بیرون بیاید و آنها آن را به اطلاع مردم ایران و جهان برسانند و عدم اطلاع از آنچه که می گذرد سخت تر از نشستن در پشت میز مذاکرات و مذاکره کردن بود.
عراقچی خاطرنشان کرد: من از نزدیک شاهد کار سخت خبرنگاران بودم و به همه شان احترام می گذارم و خسته نباشید می گویم و امیدوارم همکاری وزارت امور خارجه و خبرنگاران به خصوص ایرنا که همیشه پشتیبان اصلی ما در سیاست خارجی بوده ادامه یابد.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه عکس خبرگزاری جمهوری اسلامی و نمایندگی سازمان ملل اظهار داشت: این نمایشگاه اثر عکاسان و خبرنگاران است و برگزاری این مراسم اقدام بسیار مناسبی بوده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی همکاری ایران و سازمان ملل با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در دو گالری استاد نامی و بهار، خانه هنرمندان تهران افتتاح شد.
در این نمایشگاه 60 قطعه عکس دیده نشده از همکاری های جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد به نمایش گذاشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: