کد خبر: ۶۷۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۳۲۷
وزیر کشور گفت: قوانین، دستورالعمل‌ها و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود.
رحمانی‌فضلی: نمی‌توانیم وظایف حاکمیتی درباره حجاب را اجرا نکنیم /سایت‌های غیراخلاقی بسته می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشورگفت: در بحث حجاب باید به گونه ای عمل شود تا نسبت به اعتقادات و باورها یک تعهد اخلاقی وجود داشته باشد.  خیلی ها اعتقاد دارند ولی در عمل اجرا نمی کنند به عنوان مثال ما می گوییم دروغگویی و غیبت کردن بد است اما دروغ می گوییم و غیبت می کنیم.

اهم سخنان وی به نقل از مهر به شرح زیر است:

* باید فاصله بین اعتقاد و عمل را در جامعه کم کنیم. طرحی در این زمینه باید تهیه شود و در جامعه به خصوص در مساله حجاب، سنجشی صورت بگیرد که چرا آن هایی که اعتقاد دارند عمل نمی کنند.

*بخشی از مساله حجاب به مجموعه مقررات، قوانین و دستورالعمل ها و وظایف حاکمیتی برمی گردد و ما نمی توانیم وظایف حاکمیتی خود را در جامعه دینی که به حجاب معتقد هستیم، اجرا نکنیم. مساله حجاب هم اعتقادی و هم قانونی است و شرایط نباید از کنترل خارج شود و در دستگاه های دولتی مساله حجاب باید رعایت شود.

* هیچ شکی در آن نیست که کسانی که کارمندی دولت را پذیرفته اند باید ارزش های دینی و اخلاقی را رعایت کنند. البته کارهای فرهنگی و دینی نیز باید در این زمینه در دستگاه های اجرایی انجام شود اما اصل رعایت ضوابط و مقررات است.

*در نحوه برخورد و اعمال نیز ما باید مسایل اخلاقی، دینی و حدودها را رعایت کنیم و هیچ کسی معتقد نیست که با خشونت و سخت گیری مسایل حل شود.

*{ با اشاره به فعالیت مغازه ها و وجود مانکن ها در فروشگاه ها}باید در داخل این فروشگاه ها قوانین و ضوابط رعایت شود. ما به جای اینکه یقه مغازه داران را بگیریم که چرا این اتفاق افتاده است باید به سراغ اتحادیه ها برویم و بگوییم چرا ضوابط اسلامی رعایت نمی شود

* در مورد پوشاک دوسال قبل تصویب کردیم واحدهایی که پوشش اسلامی تولید می کنند یارانه بگیرند و این مدنظر رییس جمهوری بود. این موضوع توسط شورای اجتماعی کشور ابلاغ شد که تولیدی هایی که حاضر باشند پوشش اسلامی تولید کنند، یکسری کمک ها به آنان صورت بگیرد و برای آن ها ایجاد انگیزه شود تا محصولات را به فروش برسانند.

*ایرانیان به لحاظ زمانی ۱۳ برابر میانگین جهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند که این امر مستلزم نگرش محتوا محور با رویکردی دقیق و عالمانه در این مقوله است و بر این اساس در جلسه امروز مقرر شد آسیب شناسی جامع و علمی از وضعیت فضای مجازی و تاثیرات آن در حوزه آسیب های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور انجام و نتایج آن به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود. 

*۱۵ سال از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی میگذرد و این سیاستها نیازمند بازخوانی، با هدف ارتقای کارآمدی و تقسیم وظایف جدید در سطح ملی است.در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور مقرر شد نظرات پیشنهادی دستگاه ها ارائه و جمع بندی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود. 

* بحث فضای مجازی بحث بسیار مهمی است که ما باید پیشنهادی تهیه کنیم و برای تصمیم گیری به قرارگاه فضای مجازی ارایه دهیم.

* تا زمانی که اینترانت ملی و مدیریت فضای مجازی جدی نشود، ما تسلیم هستیم. البته مراکزی در حال حاضر در این حوزه اقداماتی انجام می دهند.

* سایت هایی که واقعا مسایل اخلاقی در آن ها رعایت نمی شود، بدون هیچ ملاحظه ای باید بسته شوند. اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی کم است که باید دستگاه های متولی، گروه های علاقه مند، جوانان و سازمان های مردم نهاد در این فضاها ورود پیدا کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: