کد خبر: ۶۷۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۶
تعداد بازدید: ۶۲۱
یک متخصص پوست و مو گفت: با توجه به اینکه مو یک ارگان زنده است شانه کردن بیش از اندازه باعث تضعیف و ریزش آن می شود.
سید حسین اعتماد زاده متخصص پوست و مو گفت: به دلیل اهمیت کلسیم در بدن مصرف غذاهایی همچون لبنیات، میوه، سبزیجات، بادام و ویتامین ها باعث تقویت بافت و رشد مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: در حین و بعد از شستن مو آن را شانه نکنید زیرا این کار باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو شده و ریزش و شکنندگی آن را به همراه دارد. وقتی 80 درصد موهایتان خشک شد از شانه استفاده کنید.

این متخصص پوست و مو در ادامه افزود: عواملی مانند استفاده زیاد از سشوار، اتو ، ژل، آب داغ، نرم کننده ها، حالت دهنده ها و نور آفتاب نیز سلامت و رشد موی شما را به خطر می اندازد.

اعتمادزاده با بیان اینکه اختلالات روحی و روانی به رشد مو آسیب می زند گفت: اختلالات روحی و روانی همچون افسردگی، اضطراب، وسواس و استرس باعث کاهش وزن افراد و اختلال در سلامت و از بین رفتن مو می شود.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: استفاده از رنگ مو به دلیل مواد تشکیل دهنده آن باعث خشکی و شکستگی مو، حساسیت‌های پوستی، شوره سر و موخوره می شود و به مرور زمان آن را ازبین می برد.

وی در پایان بیان کرد: کاشت مو به سلامت شما آسیب نمی زند اما برای آن حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا مو و پوست دچارآسیب نشود.
منبع: سایت باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: