کد خبر: ۶۷۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۴۴۰
در بیانیه‌ چند تشکل دانشجویی مطرح شد؛
تعدادی از تشکل‌ها، نشریه‌ها و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین، اقدام سه تشکل دیگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین را محکوم کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، چهار تشکل، سه نشریه و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، اهانت و اتهام‌زنی سه تشکل دانشجویی دیگر این دانشگاه را محکوم کرده و خواستار رعایت اخلاق از سوی فعالان دانشجویی و رعایت انصاف در نقد دولت تدبیر و امید شدند.

در این بیانیه بروز تخلف‌هایی همچون تهیه و انتشار بیانیه توسط این سه تشکل دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین که در مواردی خارج از دانشگاه و در سطح شهر توزیع شده است و همچنین توهین و اتهام‌زنی به برخی از دانشجویان به اتهام فتنه‌گری و نفوذ، همچنین توهین به مسئولان دانشگاه و استان قزوین و نقد غیرمنصفانه برنامه‌های دولت تدبیر و امید، محکوم شده است.

این درحالی است که علی‌رغم تذکرهای چندین و چندباره مسئولان و معاونت فرهنگی دانشگاه، تخلف‌ها و بی‌اخلاقی‌های این سه تشکل دانشجویی ادامه یافته است.

این بیانیه همچنین از شکایتی که توسط معاونت فرهنگی از سه تشکل دانشجویی به هیات نظارت صورت گرفته، حمایت کرده و از مسئولان دانشگاه بخاطر ایستادگی قاطعانه مقابل خودسری‌ها تقدیر کرده است.

در متن این بیانیه که خطاب به استاندار قزوین و همچنین رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نوشته شده، آمده است:

به ‌نام خدا

جناب آقای دکتر همتی استاندار محترم قزوین
جناب آقای دکتر نایینی رییس محترم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

ما جمع کثیری از دانشگاهیان، دانشجویان و شهروندان قزوین ضمن اعلام حمایت و قدردانی خود از عملکرد قانونی مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) درخواست می‌کنیم با فصل‌الخطاب‌ قراردادن قانون در مواجهه با صداهای متنوع و متکثر، به تمام دخالت‌های سلیقه‌محور و سلایق مداخله‌جویانه‌ای که با اعمال فشار از بیرون از دانشگاه، جامعه و دانشگاه را تنها عرصه طرح اندیشه و صدای خود می‌خواهند و به صداهای دیگر مجال بروز و ظهور نمی‌دهد، پایان دهید.

افزون بر این، ضروری است بر این امر انگشت تاکید بگذاریم که فضای دانشگاه، همیشه عرصه تضارب افکار و اندیشه‌ها و آرای مختلف بوده است؛ چنان‌که رویکرد انتقادی دانشگاهیان در مواجهه با مسائل و امور مختلف فرصتی ارزشمند را در اختیار قرار می‌دهد تا با کاربست آن تعالی، ترقی و پیشرفت حاصل شود.

این درحالی است که ضرورت‌های دینی و اخلاقی در قالب چارچوب‌های مشخص اجازه نمی‌دهد که دامن این انتقادها به توهین و تخریب آلوده شود.

امضاکنندگان این درخواست، محتوای توهین‌آمیز بیانیه‌های منتشر شده از سوی چند تشکل دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) را محکوم کرده و از مدیران دولت تدبیر و امید می‌خواهیم با برخوردی قانونی با رفتارهای خودسرانه فراقانونی که عمدتاً از بیرونِ دانشگاه هدایت و سازمان‌دهی می‌شود، از اجرای قانون و دولتِ پاسدارِ قانون و نیز از کیان و استقلالِ دانشگاه و هویت دانشجویی دفاع کنید.

تمامی امضاءکنندگان این درخواست دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های برخاسته از آن را وظیفه خود می‌دانند و بر همین اساس خواستار آن هستند که با استفاده از نهایت ظرفیت و توان قانونی خود در مقابل عده‌ای که در فضای دانشگاه و جامعه با خوانش و نگرشی نادرست از انقلاب شکوهمند اسلامی، تنها با سردادن شعارهای تند و انجام اقداماتی افراطی به دور از هر گونه عقلانیت با رویکردی همراه با توهین، افترا، تهمت و تخریب سعی در انقلابی‌خواندن خود دارند، بایستید و نسبت به این قسم اقدامات و اظهارات خودسرانه که تضعیفِ دولتِ برخاسته از رأی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است، برخورد کرده و ایده مترقی «همه در برابر قانون برابرند» را جامه عمل بپوشانید.

تشکل اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)
تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان
تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بویین زهرا
نشریه فکرآزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
نشریه ایراندخت دانشگاه بین المللی اامام خمینی (ره)
نشریه روز نو انجمن اسلامی دانشکده بهداشت و پیراپزشکی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: