کد خبر: ۶۷۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید: ۳۶۰
رئیس منطقه‌ای سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: عملکرد برخی اعضای لیست امید فراتر از انتظار بود.
رهبری :عملکرد برخی اعضای امید فراتر از انتظار بود/ اعتماد مردم و اتحاد نخبگان پیروزی اصلاح‌طلبان را «تکرار» می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،مسعود رهبری با اشاره به وضعیت فراکسیون امید عنوان کرد: این فراکسیون حاصل فهرست امید در تهران و شهرستان‌ها بود و همه می‌دانیم در شرایط ویژه و بعد از ردصلاحیت‌های گسترده، اصلاح‌طلبان برای آنکه بتوانند از همه ظرفیت‌های انتخاباتی استفاده کنند -چون قصد نداشتند عرصه انتخابات را خالی بگذارند- با حداقل استانداردها لیست‌ها را بستند، بنابراین افرادی که در این لیست‌ها قرار گرفتند همگی واجد همه شرایط مدّنظر اصلاح‌طلبان نبودند لذا طبیعی است گاهی شاهد کم‌تجربگی‌ها اشتباه‌های و ناکارآمدی‌هایی در فراکسیون باشیم.

 

رئیس منطقه‌ای سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در استان فارس افزود: به همین دلیل در هفته‌های گذشته عملکرد فراکسیون امید با انتظار اولیه ما فاصله داشت، اما امیدواریم با تلاش بیشتر نمایندگان اصلاح‌طلب حاضر در مجلس در ادامه کار و با کسب تجربه بیشتر از جانب نمایندگان فراکسیون امید و تلاش بیشتر هیات‌رییسه جدید فراکسیون، انسجام و کارآمدی فراکسیون بیشتر شود و نمود بیرونی فعالیت‌های فراکسیون را در تصمیم‌ها، مصوبه‌ها و فضای کلی مجلس شاهد باشیم.

او درباره موفقیت فهرست امید در شیراز گفت: یکی از دلایل این موفقیت به‌دلیل شباهت بافت سیاسی فرهنگی شیراز با بافت تهران است. این اولین بار نیست که تهرانی‌ها و شیرازی‌ها یک الگوی مشابه را در گرایش انتخاباتی و میزان مشارکت عمومی نشان می‌دهند و این امر مسبوق به سابقه بوده است.

رهبری افزود: فضای منسدد و بسته‌ سال‌های گذشته در شیراز به هیچ عنوان متناسب با انتظارهای عموم مردم شیراز نبود و مردم شیراز منتظر فرصتی بودند تا بتوانند  فاصله بین آنچه در صحنه مدیریت شهر می‌گذرد با مطالبات مطلوب خود را کمتر کنند و انتخابات مجلس دهم بعد از یک دوره پنج شش ساله که فضای امنیتی حاکم بود این فرصت را به وجود آورد تا مردم خواسته خود را با زبان رأی بیان کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: برخی اتفاق‌ها که در سال ۹۲ رخ داد -از جمله ماجرای اهانت به دکتر علی مطهری در شیراز- در تغییر فضای سیاسی شهر مؤثر بود که در پی آن تغییراتی در مدیریت سیاسی استان رخ داد و گشایش‌هایی در فضای سیاسی به وجود آمد و فضای سیاسی شیراز پرنشاط‌تر شد. در این شرایط، فعالان سیاسی برای برگزاری همنشینی‌ها و جلسه‌های مرتبط با انتخابات، با موانع کمتری مواجه شدند و این فضای مساعد باعث شد لیست مطلوبی تهیه شود. گرچه در شیراز هم بسیاری از چهره‌های مطلبوب توان حضور در انتخابات را پیدا نکردند، باز همین فضای مساعد باعث افزایش روحیه شد و لیست نسبتا قابل قبولی به مردم معرفی شد.

رهبری در پاسخ به سؤالی درخصوص سوابق بهرام پارسایی نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید گفت: ایشان دکترای دندانپزشکی دارند و در زمان حضور در شورای شهر شیراز در زمینه‌ توسعه تورسیم و صنعت، عملکرد قابل دفاعی داشتند و در مقطعی نیز با یک اتخاذ موضع قاطع، اجازه ندادند یکی از عناصر افراطی به سمت شهرداری شیراز انتخاب شود. لذا اصلاح‌طلبان ایشان را به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای قرار گرفتن در لیست انتخاباتی در نظر گرفتند. ایشان هم در جمع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس حضور یافتند و میثاق‌نامه انتخاباتی اصلاح طلبان را امضا کردند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس افزود: در زمان کمپین‌های انتخاباتی نیز دکتر پارسایی توانستند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند و مواضع اصلاح‌طلبانه را شفافی ابراز کردند. با این حال، شاید بسیاری از چهره‌های سیاسی استان تصور نمی‌کردند شاهد این اندازه تحرک و کامیابی از سوی ایشان در مجلس باشیم. البته در مواضع اصلاح‌طلبانه ایشان تردیدی نبود اما اینکه در مجلس این‌قدر بدرخشند و با عملکرد و مواضع مطلوب خود، نام فارس و شیراز را اعتلا ببخشند، حقیقتا فراتر از انتظارهای اولیه بود.  

این فعال سیاسی درباره انتخابات شورای شهر آینده اظهار داشت: تکاپوی محافل سیاسی برای انتخابات به صورت غیررسمی شروع شده است اما به صورت کلی همان دو عاملی که باعث پیروزی اصلاح‌طلبان استان فارس در انتخابات گذشته شد، اگر ادامه داشته باشد پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نیز تکرار خواهد شد. این دو عامل عبارت است از اعتماد مردم به رهبران جبهه اصلاحات و اتحاد و انسجام درونی اصلاح‌طلبان. اگر در ماه‌های باقی مانده تا انتخابات، این دوعامل پایدار بماند، پیروزی در دسترس است.

رهبری ادامه داد: دولت باید در این مدت سعی کند پاسخ مناسبی به اتهام‌های مالی وارد شده بدهد و فضای کشور نیز باید آرام و بانشاط باشد تا مردم برای حضور در انتخابات انگیزه داشته باشند. با این‌حال، کار در انتخابات شوراها دشوار است، چون با کثرت نامزدهای اصلاح‌طلب مواجه خواهیم شد و مدیریت تعداد زیاد داوطلبان انتخابات شوراها و کم شدن تعداد اعضای شوراها در کلان‌شهرها باعث خواهد شد رسیدن به لیست واحد با دشواری‌های بیشتری همراه باشد. با این حال، امیدوارم با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها اصلاح‌طلبان پیروزی شیرین دیگری را در انتخابات سال ۹۶ تجربه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: