کد خبر: ۶۷۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۶
مراسم رونمایی از اثر ارزنده استاد کزازی در فرهنگسرای ارسبارن تهران با شکوه خاصی برگزار شد.
مراسم رونمایی از اثر ارزنده استاد کزازیبه گزارش خبرنگار خبرداغ ، پس از اتمام اثر ارزنده استاد کزازی به عنوان شاهنامه شناس و ادیب و شاعر برجسته کرد مراسم رونمایی از اثر وی در فرهنگسرای ارسباران تهران باشکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم که به همت انجمن شعر وادب کشور ومدیریت فرهنگسرا و شهرداری منطقه 3 تهرا ن برگزار شد ادیبان و شاعران در وصف این استاد عرصه شعر وادب سخنرانی کردند .

اثر استاد به نام نارنجستان ناخود آگاهی اثری گرانقدر در 197 صفحه و در موضوعات گوناوگون و مباحث مختلف وبه صورت پراکنده به رشته تالیف در آمده است.

این اثر به زبان فارسی و شعر کونه نگارش شده است.

میر جلال الدین کزازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای این اثر بزرگ وارزنده حدود 4 سال تلاش کرده ام نارنجستان ناخود آگاهی را از اثر با ارزش خود می دانم چرا که همه موضوعات در آن نگارش شده است.

میر جلال الدین کزازی سال 1327 در شهر کرمانشاه دیده به جهان گشود و از وی بیش از 70 اثر تالیف شده است که مهم ترین آن شاهنامه شناسی است.

گفتنی است در پایان این مراسم با تجلیل از استاد کزازی از اثر وی با حضور شاعران و ادیبان رونمایی شد.

میرجلال‌الدین کَزّازی یا سیّد جلال‌الدین کَزّازی (متولد ۲۸ دی ۱۳۲۷ در کرمانشاه) استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگرِ برجستهٔ ایرانی در زبان و ادبِ فارسی است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادبِ ایران در پنجمین همایشِ چهره‌های ماندگار به سالِ ۱۳۸۴ است. وی نام‌بردار به بهره‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتارِ خود است. کزّازی، عضو هیئت‌امنای بنیاد فردوسی است.

انتهای پیام/

خدیجه خدائی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
از توجه و اهمیت شما خبرنگار محترم برای اعتلای فرهنگ وادب فارسی وشناسایی اساتیدفن بی نهایت متشکر وسپاسگذاریم . بی نهایت ممنون از سایت پربارتون
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: