کد خبر: ۶۷۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
تعداد بازدید: ۳۸۸
وزیر کشور گفت: در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونل 40 متری با عمق 20 متری مواجه شدیم که به صورت زیر زمینی قصد انفجار و عملیاتی را داشتند. در این ارتباط 40 نفر دستگیر شده اند.
رحمانی فضلی: انهدام تونل خرابکاری تروریست‌ها در شرق کشور /از خارج درحال کار کردن روی انتخابات هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز پنج‌شنبه (31تیر) در دومین همایش فصلی خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد:در حوزه نقل و انتقالات مالی هیچ مشکلی نداریم. جنگ روانی که علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده موجب شده که رسانه‌های جهان با محور ایران هراسی جنگ روانی علیه کشورمان  راه‌اندازی کنند اما امروز چنین موضوعی وجود ندارد.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*به‌عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم که توطئه‌ها و دشمنی آمریکا علیه ما کم نشده بلکه آنها مجبور شدند در مقابل اقتدار ایران کوتاه بیایند.نباید خودمان قدرتمان را کتمان کنیم.

* هیچ کس ادعا نکرده که دولت جمهوری اسلامی یک دولت اکمال است. مدل اقتصاد مقاومتی رهبری را با جان و دل پذیرفتیم و تا شهریور نقدینگی واحدهای کوچک را تأمین می‌کنیم.

*در حوزه سیاست داخلی از نشاط خوبی برخوردار هستیم. ظرف این سه سال  هیچ منع قانونی برای فعالیت احزاب وجود نداشته‌ حتی آنها را نیز تقویت کردیم. البته فعالیت احزاب در شرایط موجود قابل قبول است.

*بستر انتخاباتی ما می‌تواند به‌دلایل بی‌تدبیری و فقدان مدیریت به یک تنش تبدیل شود.

* براساس اطلاعات و اخباری که داریم از خارج در حال کار کردن به‌روی انتخابات هستند.

*نباید این اتهام در جامعه ایجاد شود که همه مدیران ما مشکلات مالی دارند، مدیران بانکی مجاهدین اصلی اقتصادی هستند.

*در همه کشورهای منطقه ناآرامی و بی‌ثباتی دیده می‌شود و به نوعی جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای شکل گرفته است.

*کودتا در ترکیه همه تحلیل‌گران سیاسی و بازیگران منطقه‌ای را دچار یک شوک عظیم کرد. کشورهایی که ادعای قدرت دارند یک شبه با تحول غیرقابل پیش بینی مواجه شده‌اند.

* در غرب کشور کومله‌ها و دموکرات‌ها پس از 20 سال توقف عملیات نظامی، عملیات نظامی انجام می‌دهند. همه این‌ها تلاش دارند تا تحولات منطقه‌ای را با محوریت ایران پیش ببرند.

* در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونل 40 متری با عمق 20 متری مواجه شدیم که به صورت زیر زمینی قصد انفجار وعملیاتی را داشتند. در این ارتباط 40 نفر دستگیر شده اند.

* در انتخابات گذشته حتی یک مورد تنش و تلفات نداشتیم . احزاب به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران انتخابات محسوب می شوند که از اول مقید به قانون و همکاری با وزارت کشور بودند.

*در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قدرت رسانه ها در فضای مجازی قابل مقایسه با سال 92 نبود.به رغم اینکه مجوز برای کنترل و برخورد با فضای مجازی داشتیم اما هیچوقت این کار را انجام ندادیم چرا که لازم ندیدم و همگان قانون را رعایت کردند.

*{ با اشاره به تلاش های وزارت کشور در بحث تایید صلاحیت ها در انتخابات گذشته } روزهای پرتلاش و پرجنب و جوشی برای وزارت کشور بود. پس از تشکیل هیات های اجرایی تایید صلاحیت داوطلبان براساس اختیارات قانونی و در چارچوب قانون صورت گرفت و تلاش کردیم در کنار قانون با برقراری رابطه، توجیه و اقناع کار را پیش ببریم و نتیجه تایید صلاحیت ها این شد که یک رقابت نسبی را در انتخابات شاهد بودیم و مشارکت بیش از 62 درصد شد.

* در موضوع انتخابات تمام الکترونیکی نیز تلاش زیادی کردیم ولی به رغم آمادگی کامل و انجام جلسات کارشناسی با شورای نگهبان در بحث نرم افزاری نتوانستیم آن ها اقناع کنیم.

* تنها در حوزه انتخابیه اصفهان موردی داشتیم که در این زمینه تمامی راهکارهای قانونی را دنبال و اعلام کردیم تفسیر ما با شورای نگهبان متفاوت است اما براساس قانون نظر هیات اجرایی و شورای نگهبان مهم است.

* حتی به رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه نامه نوشتم و وی نیز با نظر من موافق بود و نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که در نتیجه این موضوع از سوی معظم له به شورای حل اختلاف قوا ارجاع داده شد که این شورا نیز در جلسه ای بدون حضور وزارت کشور بررسی های لازم را انجام و در نهایت نظر شورای نگهبان را تایید کرد.

* در حال حاضر در حال تدوین قانون جامع انتخابات هستیم که در این قانون همه ایرادات و اشکالات را می بینیم و قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می کنیم اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند.

* اکثر تحریم‌های ایران رفع شده است. ما از اول انقلاب در تحریم بودیم اما دو تحریم بزرگ داشتیم یکی فروش نفت و دیگری مبادلات مالی که بسیار شکننده بود.

* اگر در گذشته قصد داشتیم یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم باید غربی‌ها به ما اجازه می‌دادند. امروز میزان صادرات نفت به دو میلیون و 350 هزار بشکه رسیده است؛ آیا این نتیجه باز شدن فضای سیاسی و بین‌المللی در برجام بوده است یا خیر؟

* همه رسانه‌های خارجی روی ایران و اینکه ما در حال ساخت سلاح‌های اتمی هستیم، جنگ روانی به راه انداخته بودند اما الان چنین چیزی نداریم. امروز کدام رسانه است که بگوید ایران در حال ساخت بمب اتم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: