کد خبر: ۶۷۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۸۹۵
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با غیرواقعی دانستن استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه فراورده‌های آرایشی گفت: ولی از چربی‌ حیوانی مانند پیه گوسفند و گاو با رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فراورده‌ای چون صابون استفاده می‌شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، مصطفی اسماعیلی - رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اخباری که درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار می‌یابد شایعاتی بیش نیست، اظهار داشت: عموماً نیز اگر مکان‌های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشد تولیدکنندگان می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات این قبیل  لوازم بفروشند.

اسماعیلی اضافه کرد: از چربی‌های حیوانی مانند پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فراورده‌هایی مانند صابون استفاده می‌شود و این در حالیست که چربی‌های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره بر اینکه نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید فراورده‌های آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است، به ایفدونا گفت: در این نظارت‌های سختگیرانه اگر تخلفی رویت شود بدون کوچکترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

به گفته اسماعیلی مسئولیت نظارت بر شهر تهران را یکی از سه معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده‌دار است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: