کد خبر: ۶۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید: ۶۴۲
پیشکسوت پرسپولیسی ها می گوید این تیم یکی از شانس های قهرمانی است.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛مرتضی فنونی زاده یکی از آن بازیکنانی بود که خیلی زود به فوتبال این مملکت معرفی شد.او در 14 سالگی بازی هایی می کرد که به قول خودش :«از محله های دیگر دنبالم می آمدند تا برایشان بازی کنم.خوب یادم می آید که من 14 سال داشتم و بچه محل مان قلعه نویی 16 سال.در محله ما همه یا در تیم راه آهن بازی می کردند یا در بانک ملی.آن هم به دلیل اینکه این باشگاه ها به محله ما نزدیک بود.»

کلا نازی آباد و خانی آباد بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

بعد از ما آقای نباتی و خاکپور آمدند و الان هم اگر اشتباه نکنم فقط سید مهدی رحمتی از بچه محل ها ما دارد حرفه ای فوتبال بازی می کند.

شما از 14 سالگی فوتبال را آغاز کردید و بیست ساله بودید که به شاهین پیوستید درست است؟

یادش بخیر.تقریبا همان سن و سال را داشتم که به شاهین پیوستم.اصلا نمی شود فراموش کرد.من به همراه شاهرخ بیانی،ناصر محمد خانی و ...در تیم ملی نوجوانان بازی می کردیم.جلوی اسم همه انها نوشته بود راه آهن،بانک ملی و تاج اما مقابل اسم من نوشته بودند محلات!

چرا؟

قبل از اینکه به شاهین بیایم تیم نداشتم.اسم من را رد نکرده بودند.به عنوان یار اضافی رفته بودم و برای آنها بازی می کردم که آقای حبیبی من را دید.یادم هست که یک بار روزنامه ها اسم من را چاپ کردند.پدرم همه روزنامه های منطقه را خرید.از هر دکه ای که در بازار دوم بود 5 -6 روزنامه می خرید.هنوز هم آن روزنامه ها را دارم.تا سال 65-66 هر عکسی که از من چاپ می شد را نگه می داشتم.

الان حسرت آن روزها را می خورید؟

من در فوتبال حسرتی ندارم.در تمام رده های سنی فوتبال بازی کردم و فقط در تیم ملی بانوان نبوده ام!(با خنده)اگر نه بازی در همه رده های سنی را تجربه کرده ام.تنها نقطه تاریک زندگی ورزشی من همین مربیگری است.متاسفانه چند تا اسم هستند که چرخشی در لیگ برتر می چرخند.

مثل اینکه دلتان خیلی پر است؟

دلم پر است اما کاری نمی شود کرد.رفیق بازی در فوتبال ما بیداد می کند.الان خیلی از پرسپولیسی های قدیمی بیرون هستند و متاسفانه یک سری ها در این فوتبال کار می کنند که رزومه مشخصی ندارند.

نظر شما درباره پرسپولیس برانکو چیست؟گاهی اوقات انتقادهایی هم می کنید.

من فوتبالی به ماجرا نگاه می کنم و فنی نظر می دهم اما یک سری از دوستان برداشت های دیگری می کنند.

هنوز هم سر حرفتان هستید که انصاری و امیری به درد پرسپولیس نمی خورند؟شما این را در مصاحبه ای گفته بودید.

من هرگز نگفته بودم آنها بازیکنان بدی هستند اما با توجه به بازیکنانی که پرسپولیس داشت گفتم بهتر بود در پست های دیگر خرید می کردند.مثلا در پست امیری عالیشاه هم حضور دارد یا در پست ساسان انصاری مسلمان و احمد زاده هستند.نمی دانم چرا این دو بازیکن را خریدند.

 وحید امیری این روزها خوب بازی می کند و در نقش مهاجم هم خوب گل زده است.

قبول دارم اما در خط حمله هم علیپور مگر بد بازی می کند؟مگر بد گل می زند؟من همان موقع گفتم که اگر طارمی برگردد چه اتفاقی می افتد؟الان او می شود مهاج یک برانکو.آنوقت تکلیف امیری چه می شود؟

یعنی شما می گویید که امیری نمی تواند به پرسپولیس کمک کند؟

من این حرف را نمی زنم.اما شرایط استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها فرق دارد.الان اگر امیری روی نیمکت بنشیند آیا برای تیم حاشیه درست نمی شود؟ الان به ساسان انصاری میلیاردی پول داده اند و نمی شود از او بازی نگرفت.اگر بازی کند باید فرشاد احمدزاده روی نیمکت بنشیند.آیا این مشکل ساز نمی شود.

در خط دفاعی برانکو هم انگار که می خواهد تغییراتی داشته باشد.سید جلال و ...

به نظرم سید جلال یکی از خرید های خوب پرسپولیس بود.او می تواند نقش خوبی را در پرسپولیس بازی کند.ضمن اینکه یکی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس با خرید دروازه بان پوشانده شده و امسال شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.

امسال استقلالی ها هم بازیکنان زیادی گرفته اند که بیشتر آنها مهاجم هستند.این مشکل حاشیه ها و نیمکت نشینی ممکن است برای آنها هم دردسرساز شود؟

شک نکنید که این اتفاق می افتد.در تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نباید فاصله بین بازیکنان نیمکت نشین با بازیکنان اصلی زیاد باشد.ستاره ها طاقت نیمکت نشینی ندارند و این اتفاق برای آنها مشکل ساز می شود.

امسال شرایط خیلی متفاوت است.دربی آخر را پرسپولیس برده،منصوریان کل کل های زیادی می کند و خیلی ها می گویند که بازی ششم شهریور متفاوت خواهد بود.

از وقتی که ما به یاد داریم دربی همیشه متفاوت بوده است.کل کل ها هم در بین مربیان و بازیکنان دو تیم طبیعی است.خب دربی آخر را پرسپولیس با 4 گل برده است.ضمن اینکه چند سالی می شود که استقلالی ها نتوانسته اند پرسپولیس را شکست بدهند.به همین دلیل آنها می خواهند بیایند که جبران کنند.با این حال هیچ چیز در دربی مشخص نیست.

راستی طارمی هم به پرسپولیس برگشت.نظر شما در این مورد چیست؟

با رفتن طارمی خط حمله تیم ضعیف شده بود.من از اینکه او برگشته است خوشحالم.با برگشتن او دیگر خط حمله پرسپولیس ضعیف نیست.البته هواداران حق دارند که از دست او و رضاییان ناراحت باشند.کاری که آنها کردند خیلی بد بود.با این حال طارمی خیلی زود متوجه اشتباهش شد و هواداران هم بهتر است این بازیکن را ببخشند.او انگیزه های زیادی برای جبران دارد و شک نکنید که تمام توان خودش را خواهد گذاشت.

با این شرایط فکر می کنید که امسال پرسپولیس بتواند قهرمان لیگ برتر شود؟

پرسپولیس سال قبل هم می توانست قهرمان شود.آنها خوب کار کردند و عملکرد خوبی هم داشتند.خوشبختانه اسکلت اصلی تیم حفظ شده است و در خیلی از نقاط بازیکنان مورد نظر جذب شده است.امسال شرایط خیلی خوب است و می توان به قهرمانی رسید.

به نظر شما کدام تیم های دیگر شانس رسیدن به قهرمانی را دارند؟

در حالی که خیلی ها روی استقلال و پرسپولیس مانور می دهند باید بگویم که تراکتوری ها خوب یارگیری کرده اند.آنها یک تیم قوی بسته اند و من می توانم به جرات بگویم که جدی ترین رقیب پرسپولیس هستند.استقلال هم همین طور.تیم آنها هم خوب است و منصوریان مهره های کارآمدی را جذب کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: