کد خبر: ۶۷۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۵۱۷
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هنوز کسی در حادثه تروریستی کرمانشاه دستگیر نشده است.
ذوالفقاری :هنوز کسی در حادثه تروریستی کرمانشاه دستگیر نشده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست معاونان سیاسی و امنیتی سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر ارمنستان و ترکیه عنوان کرد: در موضوعات ارمنستان و ترکیه هیچ تهدیدی برای ما وجود نداشت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه به لحاظ ملاحظات، در استان‌های مرزی آمادگی‌هایی اعلام شد و برای مدتی محدودیت سفر اعلام کردیم، ابراز داشت: از روز شنبه کاملا مرزهای ما به سمت ترکیه به شرایط عادی برگشت.

او در مورد حادثه تروریستی کرمانشاه گفت: در این خصوص کسی هنوز دستگیر نشده است؛ اقدامات ویژه در حال انجام است. روز شنبه در کرمانشاه این اقدامات را پیگیری کردم. نباید جلو‌تر گمانه‌زنی کرد اما سرنخ‌های خوبی در دست است و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

ذوالفقاری در مورد شایعات مربوط به ورود برخی مسئولان ترکیه به خاک ایران گفت: هیچ موردی نداشتیم که از مرزهای زمینی و هوایی کسی از ترکیه وارد شده باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد دستگیری یکی از اشرار کرمان با نام بختیار رییسی عنوان کرد: در کرمان کار بزرگی انجام شد. او اقدامات خشنی در منطقه داشت و مامنی برای جنایتکاران شده بود و تقریبا ریشه این شرارت در این منطقه خشکانده شد.

ذوالفقاری یادآور شد: در آن طرف مرز‌ها تلاش دارند که هر طور شده اقدام یا خرابکاری‌هایی در ایران داشته باشند در این میان با اشراف اطلاعاتی و اقداماتی که مجموعه نیروهای نظامی به‌خصوص سپاه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی داشتند تقریبا همه فعالیت‌های نیروهای تکفیری خنثی شد.

وی گفت: گزارش‌هایی که داریم جریانی که به صورت موردی آمده بودند برای تهران کار کنند در شب جمعه آخر ماه رمضان اخباری داشتیم که برخی تلاش دارند اقدامی را در روز قدس داشته باشند که نیمه‌شب که خبر دادند ما جلسه ویژه تشکیل دادیم و تمام عناصر دستگیر شدند و همه عناصری که قرار بود این کار را انجام دهند قبل از حرکت از استان مرزی شناسایی شدند و خوشبختانه یک نفر توسط نیروی انتظامی و یک نفر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: گاهی اعلام می‌شود تهدید‌ها باید مورد مراقبت قرار گیرد ما حداقل تهدیدی را اگر احساس کنیم با حداکثر دقت و توجه دنبال می‌کنیم جریان‌های تکفیری در این سطح و قواره نیستند که بخواهند به صورت سازمان‌یافته مرزهای کشور ما را مورد تهدید قرار دهند، عمدتاً دنبال این هستند که افرادی را فریب داده و تحت تاثیر خود قرار دهند و ممکن است به هر شیوه‌ای دست به این اقدام بزنند.

او گفت: ما از سال قبل تاکنون چندین مورد افرادی که قصد داشتند اقداماتی داشته باشند داشتیم که توسط نیروهای ما کنترل شدند و در مقاطعی هم در مورد مکان اقدام آنان نیز ابتکار عمل در دست نیروهای ما بود. در نمونه اخیر دیدیم فردی که برای انجام عملیات وارد تهران شده بود از لحظه ورود تحت کنترل قرار داشت.

ذوالفقاری با بیان اینکه در غرب کشور سپاه چندین عملیات داشت، یادآور شد: اخیرا شاهد بودیم گروهک‌هایی که در گذشته کار عملیاتی و نظامی نداشتند و کار سیاسی می‌کردند و بر اساس ارتباطاتی که برخی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه از سال گذشته تحت تاثیر ارتباط این سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه و پول‌های داده شده قصد برخی تحرکات را داشتند که در بدو کار که این‌ها سلاح به دست گرفتند و قصد تردد داشتند قرارگاه عملیاتی حمزه در شمال غرب کشور اقدام کردند و بلافاصله با آن‌ها درگیر شدند و در سه یا چهار عملیات مسلحانه با آن‌ها خوشبختانه موفق شدند تعداد قابل توجهی از این‌ها را به هلاکت برسانند و برخورد سنگین حقوقی با آن‌ها صورت گرفت.

او تاکید کرد: امروز ایران در منطقه‌ای که حوادثی پیرامونش رخ می‌دهد و شاهد اقدامات تروریستی در برخی قاره‌ها هستیم، محل حسادت برخی شده است که چگونه ایران در بین این همه کشور در امنیت کامل است عده‌ای تلاش می‌کنند هر طور شده است در داخل کشور نا‌امنی ایجاد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: