کد خبر: ۶۶۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۴۵۷
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورود به سامانه اینترنتی «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» و در پی آن کسب گواهی‌نامه لازم را به ‌عنوان روند صدور مجوز فعالیت گردشگری در فضای مجازی اعلام کرد.
هشداری برای گردشگران علاقه‌مند به خرید اینترنتی
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،مرتضی رحمانی‌موحد گفت: با توجه به توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و توانمندی‌های فضای مجازی در راستای تأمین نیازهای بازاریابی، تبلیغات و خدمات صنعت گردشگری و هم‌راستا با آن ارائه برخی فعالیت‌های غیرمجاز و فاقد استانداردهای لازم، دستورالعمل «ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی» و الحاقیه آن با عنوان «شیوه‌نامه ایجاد سامانه بازاریابی و فروش خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی» به کلیه ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های کشور ابلاغ شد. 

وی افزود: در پی این اقدام هم‌اکنون سامانه «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» به آدرس: tnamad.ichto.ir در اختیار سه گروه از فعالان گردشگری در فضای مجازی قرار گرفته است؛ نخست افرادی که پیش از این در قالب دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سایر تأسیسات گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت فیزیکی دریافت کرده‌اند و حال مشغول ارائه خدمات در فضای مجازی هستند. گروه دوم افرادی که به صورت آزاد در این حوزه مشغول به ارائه خدمات مجازی هستند و گروه سوم افرادی که قصد آغاز کسب‌وکار در بخش گردشگری مجازی را دارند. 

رحمانی‌موحد با بیان اینکه گروه نخست، یعنی تأسیسات گردشگری که صاحب مجوز فعالیت از سوی سازمان هستند؛ باید برای تطبیق مدارک خود به منظور فعالیت در فضای مجازی به سامانه معرفی‌شده، مراجعه کنند، تصریح کرد: به‌ طور کل چنانچه فعالان گردشگری مجازی از هر گروه به پیام‌های ارسالی هشداردهنده از سوی پلیس فتا بی‌توجهی و به‌منظور گذراندن روند کسب مجوز به این سامانه مراجعه نکنند؛ سایت یا درگاه اینترنتی و به‌طورکل خدمات اینترنتی و مجازی مرکز مربوطه به صورت خودکار فیلتر خواهد شد. در ‌همین حال رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران نیز درباره افزایش تعداد سایت‌های نامعتبری که خدمات گردشگری عرضه می‌کنند، هشدار داد و گفت: سفر و گردشگری یکی از موضوعات بسیار جذاب برای سوءاستفاده‌گران است و این امر زمینه‌های فعالیت سایت‌های غیرمجاز را دراین‌باره افزایش می‌دهد؛ ازاین‌رو بسته‌های سفر خود را در صورت خرید اینترنتی، حتما با رعایت نکات امنیتی و از سایت‌های معتبر و شناخته‌شده وابسته به شرکت‌های گردشگری با‌مجوز خریداری کنید. 

حسن تقی‌زاده‌انصاری ادامه داد: خرید خدمات مسافرتی مطمئن در اینترنت نیازمند آگاهی است که با گسترش روزافزون اینترنت، متأسفانه سوءاستفاده و فریب‌های الکترونیکی نیز افزایش یافته است. او درباره نحوه تشخیص‌دادن مجاز یا غیرمجازبودن این سایت‌ها نیز توضیح داد: کاربران و استفاده‌کنندگان اینترنت در صورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور، بلیت قطار، گرفتن روادید، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی باید نکات اساسی را برای خرید مطمئن و امن در دنیای دیجیتال رعایت کنند. نخست باید مطمئن شوند آن سایت، معتبر است که می‌توان از لوگوی بانک‌ها و نیز سایت‌های مرتبط با مؤسسات و تأسیسات گردشگری دارای مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا سازمان هواپیمایی کشوری که در این سایت‌ها درج می‌شود، متوجه این موضوع شد. به گفته انصاری، برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، حتما از وب‌سایت شرکت‌های مسافرتی و گردشگری مجاز استفاده شود. همچنین باید تعهدات درج‌شده مربوط به هر یک از خدمات سفر به‌دقت مطالعه شود و نسخه‌ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات، تشکیلات و سایر جزئیات سفر حتما بررسی و دریافت شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران تأکید کرد: هرگز از سایت‌های ناشناس و بی‌ارتباط با شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصد سوءاستفاده از مسافران و گردشگران را دارند، خرید نکنید و همچنین هنگام خرید و پرداخت آنلاین هزینه در سایت‌ها، اگر به سایت اصلی بانک متصل نشدید، هرگز اطلاعات بانکی خود را وارد نکنید. او درعین‌حال پیشنهاد داد؛ در حد امکان از خرید آنلاین با دسترسی به سرویس‌های بانکداری اینترنتی در محیط‌های عمومی، مانند کافی‌نت‌ها یا رایانه‌های ناشناس، خودداری و در صورت لزوم به استفاده و خرید اینترنتی، حتما از ذخیره‌کردن رمز اینترنتی خود، صرف‌نظر کنید. به علاوه اطلاعات شخصی، به‌ویژه اطلاعات بانکی خود، ازجمله رمز دوم کارت‌های اعتباری و تاریخ انقضا را در هیچ وب‌سایتی ذخیره نکنید. 

او توصیه کرد: از پرداخت هرگونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص یا کارمندان کانتر دفاتر مسافرتی خودداری و هرگونه وجه را تنها به حساب رسمی شرکت خدمات مسافرتی واریز کنید. 

به گزارش شرق، او همچنین درباره ارسال بعضی پیامک‌ها نظیر برنده‌شدن در قرعه‌کشی سفر، خصوصا سفرهای خارجی و اروپایی از سوی بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، هشدار داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: