کد خبر: ۶۶۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
تعداد بازدید: ۶۷۸
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: توقیف روزنامه قانون به دستور دادستانی به علت شکایت برخی نهادهای امنیتی بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی در آن نداشته است.
نوش‌آبادی: توقیف روزنامه«قانون» ربطی به وزارت ارشاد ندارد/ ظلم درحق وزیر ارشاد شد
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،  حسین نوش آبادی شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که هم اکنون در محل بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در حال برگزاری است ، تاکید کرد: باید رسانه ها به گونه ای عمل کنند که از قانون تخطی نکنند.

وی افزود: روزنامه قانون که امروز بر اساس مستنداتی که خود دادستانی ارائه داده توقیف شده است، با اعلام جرمی که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی داشتند دادگاهی شده و وزارت فرهنگ وارشا داسلامی هیچ نقشی در این موضوع نداشته است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی یادآور شد: توقیف قانون به استناد بند 5 اصل 105 قانون اساسی رخ داده و قوه قضاییه تصمیم گرفته است.
نوش آبادی در عین حال گفت: باید به سمتی برویم که با یک خطا توسط یک خبرنگار یا تحریریه، کل رسانه تعطیل و دیگران بخاطر این خطا از کار و فعالیت بیکار نشوند.
به گفته نوش آبادی، اگر یک نفر خطا کرده، آن یک نفر مجازات شود لذا این کار به اصلاح قانون فعلی مطبوعات نیاز دارد و که براساس نظام جامع قانون رسانه ها در حال اصلاح فانون هستیم.
نوش‌آبادی گفت: هیات نظارت بر مطبوعات یک هیات فرا دستگاهی بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هیات تنها یک رای را در برمی گیرد لذا توقیف برخی از سایت ها و روزنامه ها تنها با نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفته است.

* جهان نیوز
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با توقیف سایت برخط «جهان نیوز» گفت: تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات با رای اعضا صورت گرفته و همه اعضا بر توقیف این وب سایت برخط اتفاق نظر داشتند.
نوش آبادی خاطر نشان کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که با یک خطا و اشتباه کل مجموعه یک رسانه را زیر سوال نبرده و تنها فرد خطاکار را توبیخ و تنبیه شود.

* حج تعطیل نشدنی است
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تعطیلی حج تمتع، تصریح کرد: حج تعطیل نشده و هیچ کس و حتی حکام سعودی اجازه این کار را ندارند که از عزیمت زائران ایرانی به حج تمتع سال های آینده جلوگیری کنند.
نوش آبادی خاطرنشان کرد: سعودی ها تظاهر به همکاری داشتند اما هیچ نشانه ای از همکاری نبود و سعودی ها شرط های نامعقول داشتند که با عزت و غیرت ایرانیان در تناقض بوده است.
به گفته وی، امکانات ما در مکه و مدینه در جای خود باقی است و ان شاء الله سال آینده با برنامه ریزی دقیق باید مسیر حج را هموار کنیم.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ادامه داد: امسال هم مصمم بودیم اما با کار شکنی سعودی ها اعزام زائران ایرانی محقق نشد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حج تنها برای سال جاری متوقف شده و ممکن است در سال های بعد انجام شود لذا اگر کارشکنی های سعودی ها نبود، در حال حاضر نیز این مناسک انجام می شد.
وی افزود: سعودی ها در ظاهر آمادگی های خود را اعلام کردند اما با کارشکنی ها و درخواست های بی جا از ایران مانع تراشی و اختلال ایجاد کردند.

* نمایش 50 کیلو آلبالو
نوش آبادی در ادامه درباره توقف نمایش فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اظهار کرد: علی جنتی به عنوان رئیس تمامی شوراهای موجود در سازمان سینمایی از اختیاراتش برای توقف اکران فیلم 50 کیلو آلبالو استفاده کرد.
وی افزود: این نشانه دخل و تصرف در فیلم نیست، شورای نظارت و صدور مجوز از نهادهای زیر دست وزارت ارشاد هستند و وزیر طبق قانون از اختیاراتش برای فیلم 50 کیلو آلبالو استفاده کرد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: درباره این فیلم حرفهایی برخی رسانه ها زدند که نشان نداشتن اطلاعات لازم از اختیارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که آنها با این نوع اطلاع رسانی غلط در واقع در حق علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ظلم کردند.

* فیلم بارکد
نوش آبادی همچنین در رابطه با فیلم «بارکد» گفت: فیلم های تولیدی بعد از مجوز ساخت باید مجوز اکران هم بگیرند و این در مورد همه فیلم ها یکسان است اما فیلم اکران شده «بارکد» تنها بخش موسیقی و خواننده آن که مجوز را دریافت نکرده بود، از روی پرده حذف شد اما خود فیلم دارای اشکالات محتوایی نیست.
وی افزود: خوانند این موسیقی مجاز به فعالیت نبود و در عین حال مجوزی برای موسیقی پخش شده در این فیلم قبل از پخش از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت نکرده بود.
به گفته وی، ‌تنها بخش موسیقی پایانی فیلم بارکد دارای اشکال بود که دستور اصلاح داده شد و این فیلم پس از انجام اصلاحات می تواند اکران شود و مشکلی از نظر محتوایی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: