کد خبر: ۶۶۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۳۹۲

مرتضی بانک: رسانه ها در جو سازی ها علیه دولت هوشیار باشند/ دولت با تخلفات حقوقی مماشات نمی کندمعاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان این که متاسفانه در مورد فیش های حقوقی مدیران دولتی  اطلاع رسانی دقیقی از سوی رسانه ها صورت نگرفت، گفت: رسانه ها باید در رابطه با  این جو سازی ها هوشیار باشند.

مرتضی بانک در گفت و گو با جماران در خصوص رسانه ای شدن فیش های حقوقی برخی از مدیران شرکت های دولتی اظهار کرد: موضوع فیش های حقوقی موارد استثنایی است که پیش آمده و همان گونه که می دانید جناب رئیس جمهور دستور اکید برای پیگیری این موضوع صادر کرده اند.

وی ادامه داد: بعید می دانم این موضوع یک جریان عمومی باشد. هر از گاهی چنین استثناهایی پیش می آید. که برای تبدیل نشدن به جریان عمومی باید با آن برخورد شود.

بانک در ادامه با اشاره به این که این موضوع از قبل و در دولت های قبل نیز به همین شکل و بدتر از این نیز وجود داشته است، اظهار کرد: این که رئیس جمهور به شخص معاون اول دستور رسیدگی به این مسئله را داده است، نشانگر حساسیت دولت در رسیدگی به این امور و عدم مماشات آن با چنین مواردی است.

وی همچنین به طور خاص راجع به اخبار منتشره در مورد فیش 234 ملیون تومانی مدیر عامل بانک رفاه اظهار کرد: ظاهراً این حقوق جمع معوقات نزدیک به 10 ماه این مدیر بوده است که به صورت یک جا پرداخت شده است. اما با این حال باید رسیدگی های لازم صورت بگیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، دولت قطعاً به موضوع رسیدگی می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در مورد حقوق  مدیر عاملان شرکت های بیمه دولتی گفت: در مورد بیمه نیز موضوع به همین شکل بود است. اشتباه در این است که این حقوق ها  و معوقات را نگاه می دارند و  همه را یک جا پرداخت می کنند.

وی افزود: متاسفانه در این موارد اطلاع رسانی دقیقی از سوی رسانه ها صورت نگرفت. رسانه ها باید در رابطه با این جو سازی ها هوشیار باشند.

بانک با بیان این که مشکل اصلی از قانون است، گفت: طبق قانون شرکت های دولتی می توانند به شکل ها و نام های مختلف به مدیرانشان هر اندازه که بخواهند حقوق بدهند. بنابراین در درجه اول این قانون که سالهای سال همین گونه بوده است اید اصلاح شود.

معاون نهاد ریاست جمهوری در پایان در پاسخ به این پرسش که در نهد ریاست جمهوری مدیران چقدر حقوق می گیرند، گفت: در این نهاد ریاست جمهوری خوشبختانه چنین مواردی را نداریم.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: