کد خبر: ۶۶۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۴۴۳
یک کالری براساس تعریف به معنای انرژی لازم برای بالا بردن درجه حرارت یک گرم آب به ‌اندازه یک درجه سلسیوس است.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، کالری در تغذیه در واقع انرژی است که از راه غذاها برای تامین نیروی لازم برای انجام کارکردهای حیاتی دریافت می‌کنیم.

       بدن یک فرد بزرگسال به حدود 1000 تا 1400 کالری نیاز دارد تا انرژی لازم برای فعالیت اندام‌های حیاتی مانند قلب، مغز و ریه‌ها را در اختیار آنها قرار دهد. این مقدار حداقل کالری را «میزان متابولیسم استراحت» (RMR) می‌نامند که برحسب سن، جنس، وزن و توده عضلانی متفاوت است. به‌علاوه برای داشتن انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه به انرژی بیشتری نسبت به RMR نیاز دارید. این انرژی اضافی حدود 400 تا 600 کالری در روز است تا بتوانید حرکت کنید،‌ نه اینکه در تمام طول روز در حال استراحت باشید. البته این میانگین مقدار لازم هستند و ضمنا کالری موردنیاز کودکان برحسب سنشان متفاوت است. به این نکات را درباره کالری توجه داشته باشید:

        حتی غذاهایی کم‌چربی یا بی‌چربی هم ممکن است کالری زیادی داشته باشند که اغلب به خاطر قندهای افزوده‌شده به آنهاست.

        شما باید انواع گوناگونی از غذاها را مصرف کنید تا در عین حال که کالری لازم را دریافت می‌کنید، از عدم تعادل تغذیه‌ای پیشگیری شود.

        حتی اگر از لحاظ بدنی بسیار فعال باشید، در صورتی که میزانی بیش‌ازحد نیازتان کالری از راه غذاها دریافت کنید، ممکن است وزنتان بالا رود. مراقب شمار کالری‌های غذاهای مصرفی‌تان باشید. برای این کار با مراجعه با منابع اطلاعاتی میزان کالری هر ماده غذایی را بیابید و با توجه مقداری که از آن خورده‌اید، کالری‌های دریافتی را محاسبه کنید.

        علاوه بر میزان کالری دریافتی و رژیم غذایی، ژنتیک و محیط‌زیست شما نیز بر وزن شما موثرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: