کد خبر: ۶۶۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۱۴۴۹
تعاونی اعتبار وحدت از تغییر نام یک موسسه مالی و اعتباری مجاز استفاده و با نام موسسه " آرمان " که رسما وجود خارجی ندارد، مشغول به فعالیت است.
ساماندهی تعاونی اعتبار ها و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز به ماه های انتهایی خود رسیده است و به نظر می رسد پرونده این موسسات تا پایان سال بسته شود. 

موسسه اعتباری کاسپین آخرین موسسه بود که در ساعات پایانی سال ۹۴ مجوز رسمی خود را از بانک مرکزی دریافت کرد و پس از موسسه توسعه، کوثر، عسکریه و نور به عنوان پنجمین موسسه مجاز به شبکه بانکی کشور پیوست. 

این موسسه با ادغام چندین تعاونی اعتبار از جمله فرشتگان، بدر توس، امین جلین، الزهرا و چندین تعاونی اعتبار کوچک دیگر بوجود آمد. 

موسسه کاسپین پیش از اینکه مجوز نهایی خود را کسب کند، نام " آرمان " را یدک می کشید که البته تعاونی اعتبار وحدت نیز قرار بود در دل این موسسه ادغام شود.

اما پس از اعطای مجوز بانک مرکزی به موسسه آرمان برای تغییر تابلوهای سردرب شعب خود یکی از تعاونی ادغامی در موسسه آرمان تابلوهای خود را تغییر نداد. 

تعاونی اعتبار وحدت تنها تعاونی بود که به نظر می رسد مشکلاتی بر سر راه ادغام با موسسه کاسپین بوجود آمد و تابلوهای خود را تغییر نداده است. 

این موسسه همچنان با تابلوهای موسسه اعتباری آرمان مشغول به فعالیت می باشد، این در حالی است که اساسا در نظام بانکی کشور و در بین موسسات مجاز موسسه آرمان دیگر وجود خارجی ندارد. 

می توان اینگونه برداشت کرد که تعاونی اعتبار وحدت از شرایط بوجود آمده برای موسسه کاسپین و اعطای مجوز به این موسسه استفاده کرده است. 

مشتریان موسسه آرمان (ادغامی چندین موسسه و تعاونی) تصور می کنند که موسسه آرمان مجوز کسب کرده و به کاسپین تغییر نام داده است. 

هم اکنون بیش از ۸۰ روز از تاسیس موسسه کاسپین می گذرد و به نظر می رسد مسئولان تعاونی اعتبار وحدت تمایلی به پایین کشیدن تابلو آرمان (کاسپین جدید) ندارند. 

این در حالی است که تعاونی اعتبار وحدت مجوزی از بانک مرکزی ندارد و حتی درج تابلو موسسه آرمان نیز بر سردرب شعب غیر قانونی است. 

جالب تر اینکه در مدت ۸۰ روز گذشته بانک مرکزی نیز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است. 

در زیر درج نام موسسه اعتباری آرمان را بر سردرب یکی از شعبات تعاونی وحدت در مشهد ملاحظه می کنید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا نویدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
به بظر من موسسه آرمان را همان وحدت نجات داد من در ان بهبه که موسسات مشکل مالی داشتن و پول پرداخت نمیکردن با مراجعه به یکی از شعب وحدت بدون هیچ مشکلی وجه خودرا دریافت میکردم.
1.من برام سوال شده به این موسسه خیلی خوب چرا مجوز ندادن تا الان.
2.ما باید از مجموعه های که خوب خدمات میدن حمایت کنیم .
با تشکر از شما
ماشاالله خانوم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
من که آخر نفهمید : وحدت = آرمان . آرمان = کاسپین. فرشتگان + ..... = کاسپین . کاسپین = مجوزدار. آرمان = وجود خارجی ندارد . آرمان وجود دارد ولی کاسپین مجوز ندارد . مهر اقتصاد موسسه است ولی تابلوش بانکه پس مجوز ندارد ولی دوست دارد که مجوز داشته باشد ..........
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: