کد خبر: ۶۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۵۰۰
‌محققان اظهار کردند: اسپری‌های ضد عرق ممکن است برای سلامتی مضر باشند.
از بین بردن بوی عرق به چه قیمتی؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، امروزه استفاده از اسپری‌های ضد عرق و دئودورانت‌ها بسیار رایج شده است و افراد برای خلاص شدن از بوی ناخواسته بدن از این مواد استفاده می‌کنند.
 
هرچند این اسپری‌ها برای دور کردن بوی بد از بدن کاربرد دارند، اما برخی از مشکلات را هم به همراه دارند.
 
محققان دریافتند این نوع اسپری‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای سلامتی بسیار مضر است. در ذیل برخی از مضرات این نوع مواد را برای شما عنوان می‌کنیم:
 
تریکلوزان ماده‌ای است ضد میکروبی که باکتری‌های خوب و بد، قارچ و سایر میکروب‌ها را از بین می‌برد.
 
برخی مطالعات نشان داده است این مواد با افزایش خطر ابتلا به سرطان در ارتباط هستند و این مطالعه همچنان در حال بررسی بیشتر است.
 
پروپیلن گلیکول هم ماده‌ای در اسپری‌هاست که برای جلوگیری از خشک شدن آن استفاده می‌شود و بر روی کبد و کلیه اثرگذار است.
 
پارابن‌ها دسته دیگری از مواد هستند که اثرات استروژن در بدن را تقلید می‌کنند.
 
آلومینیوم عنصر مهمی در اسپری‌هاست، اما باید در نظر داشته باشیم که این ماده ممکن است منجر به ابتلا به سرطان پستان و بیماری آلزایمر شود. 
 
محققان توصیه می‌کنند سعی کنید این مواد را با احتیاط مصرف و در استفاده از آنها افراط نکنید و از مصرف مواد تقلبی دوری کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: