کد خبر: ۶۶۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۶۵۵
مسئول مرکز بیماران خاص خراسان‌جنوبی با اشاره به روند رو به رشد شمار بیماران خاص استان گفت: ‌هم‌اکنون بیماری‌های سرطان، ام.اس و دیالیزی بیشترین نرخ رشد را در خراسان‌جنوبی دارد.
بیماری‌های سرطان، ام.اس و دیالیزی با بیشترین نرخ رشد در خراسان‌جنوبیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، «هادی دهقان» عصر دیروز(چهارشنبه 12 خردادماه) در کمیسیون بیماران خاص استان، با بیان این‌که 90 درصد هزینه‌ها مربوط به درمان و 10 درصد نیز مربوط به حمایت‌های اجتماعی از بیماران است، افزود: داروهایی که با برند خارجی تهیه می‌شود مورد قبول بیمه‌ها نبوده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان‌جنوبی گفت: باید علت افزایش بیماری‌های سرطان در استان شناسایی شود و نبود اقامتگاه، هزینه‌های هنگفت رفت و برگشت به مراکز درمانی از مشکلات بیماران است.

«عباس ابراهیمی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی نیز گفت: هم‌اکنون 1662 بیمار خاص در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

وی با بیان این‌که به طور متوسط سالانه 24 میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه می‌شود، افزود: 4 انجمن حمایتی از بیماران دیالیزی، تالاسمی، ام.اس و بیماران کلیوی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: از 1662 بیمار خاص در استان تعداد 792 بیمار هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام .اس و 875 بیمار سرطانی وجود دارد.

«علی ضیایی» مدیر کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی نیز گفت: کانون هموفیلی در خراسان‌جنوبی از سال 82 آغاز به‌کار کرده و هم‌اکنون در بخشی از خدمات حمایتی برای بیماران داریم.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات ما هم‌اکنون در بخش دندان‌پزشکی است، افزود: خدمات در دندان‌پزشکی بیمه نبوده و هزینه آن بسیار زیاد است که تاکنون با کمک دانشگاه علوم پزشکی وهمکاری دارالشفا فاطمه زهرا(س) انجام شده است.

مدیر کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی نبود اشتغال برای بیماران هموفیلی را از مشکلات دانست و گفت: برخی ادارات در برخی مشاغل مانند آبدارچی و یا نگهبان می‌توانند از بیماران هموفیلی استفاده کنند.

مدیر کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی افزود: از دیگر مشکلات این بیماران مسکن است که تاکنون 18 واحد مسکن با همکاری بهزیستی در اختیار این بیماران قرار دادیم.

ضیایی یادآور شد: هم‌اکنون ما برای کانون هموفیلی مکان نداریم و خیران باید فضایی برای کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی در نظر بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: