کد خبر: ۶۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
تعداد بازدید: ۴۰۵
- رییس جمهوری گفت: شرایط امروز کشور پس از اجرایی شدن برجام، فرصت استثنایی برای جذب سرمایه در راستای توسعه کشور است.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در نشست توسعه سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: در چهار ماه پس از آغاز اجرایی شدن برجام، حرکت های خوبی به وجود آمده و هیات های سیاسی و تجاری زیادی به کشورمان آمده اند که همه اینها نشان دهنده آغازی جدید و حرکتی نو در کشور است.
وی اضافه کرد: البته همه مشکلات اقتصادی ما پس از برجام به صورت صد در صد حل نشده ولی باید توجه داشت که هنوز مدت زیادی از آغاز اجرای آن نگذشته است.
وی اراده ملی را حلال همه مشکلات در کشور دانست و اظهار کرد: مردم در انتخابات گذشته اراده ملی خود را نشان دادند و می توان گفت که برجام هم کار مردم بود.
رییس جمهوری تاکید کرد: امروز در دنیای اقتصاد باید همه ما دست به دست هم بدهیم تا زمینه توسعه، سرمایه گذاری و ارتقای روزافزون کشور را فراهم کنیم.
دکتر روحانی ادامه داد: بخشی از کارها نظیر بهبود آیین نامه ها و قوانین، کار دولت است ولی اقدامات زیربنایی باید توسط بخش خصوصی و با همراهی دولت انجام شود که در این صورت سودمند خواهد بود.
وی گفت: یکی از مهمترین گام های توسعه کشور و استان، ایجاد شورای گفت و گو بین بخش خصوصی و دولتی است که این امر می تواند با همراهی اتاق های بازرگانی و مسئولان استانی میسر شود.
وی با تاکید بر اینکه ما باید امور و کارها را به مردم واگذار کنیم، افزود: بودجه دولت بسیار ناچیز و در بهترین شرایط نزدیک به سه میلیون میلیارد ریال است که این میزان برای کشوری به بزرگی ایران کافی نیست و باید بخش خصوصی وارد کار شود.
رییس جمهوری اضافه کرد: ما نیز در این راستا تا حد توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده می کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به وجود امنیت بسیار خوب در کشور و روابط مناسب با کشورهای همسایه به ویژه در همسایگی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز برای صادرات بسیاری از مواد غذایی لبنی کشاورزی به کشور روسیه شرایط استثنایی وجود دارد که باید از این شرایط استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر با بسیاری از کشورها در حال مذاکره هستیم که از جمله این کشورها می توان به هند اشاره کرد.
رییس جمهوری همچنین ظرفیت آذربایجان غربی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این استان به خاطر موقعیت، مزیت های جغرافیایی، نیروی انسانی، امنیت و هم مرز بودن با سه کشور، وضع بسیار خوبی حاکم است که می توان از این ظرفیت با همراهی بخش خصوصی بیشترین بهره را برد.
در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی آذربایجان غربی به بیان نظرات خود پرداختند.
رییس جمهوری امروز دوشنبه در صدر هیات دولت به آذربایجان غربی سفر کرده و تا فردا میهمان مردم این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: