کد خبر: ۶۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۴۹۱
رییس اتاق بازرگانی و صنعت هند-ایران،* قابلیت ها و پیشرفت های ایران در زمینه دارو را ستود و گفت: همکاری دارویی ایران و هند می تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.
رییس اتاق هند-ایران: همکاری دارویی دستاوردهای خوبی برای هر دوطرف داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا،«کومی کتوال»** که این هفته همراه هیات تجاری هند به تهران سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش تجارت دوجانبه ایران و هند در دوره 2014-2013 معادل 15 میلیارد و 270 میلیون دلار بود که نسبت به رقم 14 میلیارد و 940 میلیون دلاری سال پیش از آن، افزایش پیدا کرد.
وی تاکید کرد توانمندی های تجاری دو کشور بسیار بیش از این است و دو کشور برای ارتقای آن بسختی تلاش می کنند.
کتوال اضافه کرد: هند و ایران همواره به هم نزدیک بوده اند و همکاری دو کشور پیشینه کهنی دارد.
وی ادامه داد: در دوره سخت تحریم ایران از سوی جامعه جهانی، هند دوست خود را تنها نگذاشت و راهی برای تداوم همکاری اقتصادی با ایران پیدا کرد.
کتوال افزود: روابط تجاری دو کشور وارد نقطه عطف شده و روند آن سریع است و از این پس شاهد افزایش بیشتر همکاری ها خواهیم بود.
وی درباره هیات تجاری 40 نفره هند و نشست های مشترک با شرکت های ایرانی در تهران گفت: نمایندگان شرکت های برتر هندی در زمینه های کشاورزی، خدمات مهندسی، صنایع شیمیایی، معدنی و... به رایزنی با طرف های ایرانی پرداختند.
رییس اتاق بازرگانی و صنعت هند- ایران افزود: هند به آمریکا، اروپا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و... دارو صادر می کند و داروهای ساخت این کشور دارای کیفیت بالا و بسیار ارزان تر از دیگر محصولات رقیبان است.
به گزارش ایرنا، دوشنبه این هفته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، به تهران سفر کرد و همراه رییس جمهوری اسلامی ایران در آیین امضای 12 سند همکاری در بخش های بانکی، بندری و بازرگانی شرکت کرد.
همایش تجاری ایران و هند نیز سه شنبه این هفته با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در صنعت خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در جمع خبرنگاران گفت: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم یک و نیم تا دو میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط دریافت کنیم.
هند سالیانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان فقط دو میلیارد و 500 میلیون دلار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: