کد خبر: ۶۶۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۷۵۰
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار تغییر رویکرد «کم توجهی پزشکان و مسئولان حوزه بهداشت به اورژانس بیماری های گوارش و کبد» شد.
کم توجهی پزشکان به اوژانس های گوارش و کبدبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، «امیر صادقی» با انتقاد از اینکه اورژانس های گوارش و کبد مورد کم توجهی پزشکان و مسوولان حوزه بهداشت قرار می گیرد، گفت: برخی از پزشکان با این تصور که بیماری گوارش و کبد از نوع بیماری ساده است، فکر می کنند که فعالیت در اورژانس های گوارش و کبد راحت است و به همین دلیل اهمیت کمتری برای بیماران کبد و گوارش قائل هستند.
وی گفت: این تصور درست نیست، هرچند بیمارهای گوارش و کبد ساده به نظر می رسد، اما تشخیص آن سخت بوده و تاثیر تشخیص این بیماری نیز ممکن است سبب عوارض سیستماتیک و حتی مرگ بیمار شود.
صادقی با اشاره به تغییرات در روند تشخیص و درمان بیماری های اورژانس های گوارش و کبد در یکی دو سال اخیر گفت: این تغییرات بسیار قابل توجه بوده و ضروری است پزشکان در جریان این تغییرات قرار گیرند تا برخورد مناسبی با بیماری های اورژانس های گوارش و کبد داشته باشند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری های خون ریزی دهنده گوارشی و التهاب لوزالمعده را از شایع ترین بیماری های گوارشی اعلام کرد و گفت: تشخیص سریع و درمان به موقع التهاب لوزالمعده بسیار مهم است. تاخیر تشخیصی و درمانی بیماری التهاب لوزالمعده، حتی تا دو ساعت می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: