کد خبر: ۶۶۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۵۱۸
هاشم زهی و ذوالقدر و خانم ها محمودی و حسینی که ازمنتخبین لیست امید در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند به عنوان مسن ترین و جوان ترین نمایندگان مجلس دهم هیات رئیسه سنی را تشکیل می دهند.
لیست امیدی ها اعضای هیات رئیسه سنی مجلس مجلس شدندبه گزارش خبرداغ  ایرنا، اعضای هیات رئیسه سنی مجلس دهم برای اداره جلسه افتتاحیه و اجرای انتخابات هیات رئیسه موقت مشخص شدند.

این چهار عضو دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که هیات رئیسه سنی را تشکیل می دهند از منتخبان لیست امید هستند و دو نفر از آنان را بانوان نماینده تشکیل خواهند داد.
عبدالرضا هاشم زایی منتخب تهران سال 1323 متولد شده و به عنوان رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دهم خواهد بود.
سید مصطفی ذوالقدر منتخب میناب نیز که در سال 1325 متولد شده نائب رئیس هیات رئیسه سنی است.
سیده فاطمه حسینی منتخب تهران هم متولد سال 1364 است که به همراه سمیه محمودی منتخب شهرضا که در سال 1363 به دنیا آمده دبیران هیات رئیسه سنی مجلس دهم خواهند بود.
از ترکیب چهار نفره هیأت رئیسه سنی مصطفی ذوالقدر در دوره‌های دوم، سوم، ششم و هشتم مجلس و عبدالرضا هاشم زایی در دوره دوم مجلس نماینده بوده‌اند و سایر اعضا سابقه نمایندگی در طول دوره های گذشته مجلس را ندارند.
طبق آیین نامه داخلی مجلس مسن ترین فرد از نمایندگان حاضر به عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به عنوان نائب رئیس و دو نفر از جوان ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین شده و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می گیرند که به همین دلیل این افراد به عنوان هیأت رئیسه سنی مجلس دهم تعیین شدند.
وظیفه هیأت رئیسه سنی اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف ، اقتراع شعب و اجرای انتخابات هیأت رئیسه موقت است که بر همین اساس هیأت رئیسه سنی مسئولیت اداره جلسه شنبه 8 خرداد مجلس را بر عهده خواهد داشت و طبق ادوار گذشته مسئولیت جلسه یکشنبه 9 خرداد جهت انتخاب هیأت رئیسه موقت نیز با هیأت رئیسه سنی خواهد بود که بعد از تعیین ترکیب هیأت رئیسه موقت، کار هیأت رئیسه سنی به پایان می‌رسد.
سیام**7261 /1449

انتهای پیام /*
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: