کد خبر: ۶۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
تعداد بازدید: ۵۸۱
نابسامانی در پرداخت رفاهی مدیران، میراث دولت قبلی؛
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه «ضابطه مند کردن پرداخت ها به مدیران دولتی» بهترین دفاع از حیثیت مدیران شایسته است، گفت: با جدیت این موضوع را پیگیری می کنم و اجازه نمی دهم با جنجال با آبروی مدیران خدوم بازی شود.

طیب نیا: «ضابطه مند کردن پرداختها به مدیران دولتی» بهترین دفاع از حیثیت مدیران شایسته استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، علی طیب نیا عصر امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رئیسان قدیم و جدید بیمه مرکزی ایران افزود: مردادماه سال گذشته طرحی برای ساماندهی پرداختها به مدیران دولتی به دولت پیشنهاد کردم که با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موضوع ساماندهی پرداخت ها به مدیران بنگاه های دولتی در ضوابط اجرایی بودجه 95 قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیش از این، موضوع ساماندهی پرداخت ها به تصویب رسیده و سازمان مدیریت آن را ابلاغ کرده بود.

** نباید اعتبار افراد بازیچه اغراض سیاسی شود
وزیر اقتصاد در ادامه درباره وظایف صنعت بیمه نیز گفت: بدون «سرمایه اجتماعی، اعتبار و اعتماد» پیش بردن مسائل دشوار است.
وی گفت: متاسفانه همانطور که رئیس سابق بیمه مرکزی در متن استعفای خود گفته بود، فیش های حقوقی را هدف قرار داده بودند. حساسیت عمومی به این مسائل را استقبال می کنم به شرط آنکه مورد سوء استفاده سیاسی قرار نگیرد و فقط به شکل فراجناحی و برای شفافیت باشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اعتبار افراد بازیچه اغراض سیاسی و جنجال های رسانه ای شود و از اصول خارج شویم، افزود: دستور من، رسیدگی شفاف به موضوع بود تا این اعتماد، مورد آسیب قرار نگیرد.
طیب نیا با بیان اینکه «متاسفانه عملکرد رسانه های عمومی در این زمینه کاملا غیراخلاقی و غیرانسانی بود، ادامه داد: انتظار ما از رسانه ها این است که با رعایت اخلاق اسلامی عمل کنند.

** نابسامانی در پرداخت رفاهی مدیران میراث دولت قبلی
وزیر اقتصاد افزود: واقعیت این است که جدا از مورد خاص، نابسامانی عمومی در پرداخت ها و تسهیلات رفاهی مدیران وجود دارد که میراث دولت قبلی است.
وی تاکید کرد: وزارت اقتصاد بیش از همه، در سامان دادن پرداخت ها به مدیران تلاش کرده است بدون اینکه این مسائل رسانه ای شود.

** نقش صنعت بیمه در تحقق اقتصاد مقاومتی
طیب نیا درباره رئیسان قدیم(محمدابراهیم امین) و جدید(عبدالناصر همتی) بیمه مرکزی گفت: این دو بزرگوار سرمایه های گرانقدری هستند که تکیه گاه اصلی پیشبرد اهداف کشور در صنعت بیمه و شکوفایی و رشد اقتصادی ایران محسوب می شوند.
وی ادامه داد: اقتصاد ایران به دلیل ساختار نهادی نامناسب، سیاست های نادرست گذشته و حوادثی همچون جنگ و تحریم های اقتصادی، فراز و فرودهایی را در چند دهه اخیر داشته است.
وزیر اقتصاد افزود: عملکرد اقتصاد ایران از نظر رشد تولید داخلی و رشد سرانهریال تفاوت آشکاری با اهداف برنامه ریزی شده داشته است و بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب ارتقاء سطح تولید داخلی را محور اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قرار داده اند.
وی تاکید کرد: گسترش ظرفیت تولید داخلی و بالفعل کردن آن، به افزایش قدرت اقتصادی کشور می انجامد و ارتقاء قدرت ملی ایران را به دنبال دارد.
طیب نیا تصریح کرد که بدون یک اقتصاد قوی نمی توان انتظار داشت ایران بتواند در عرصه های منطقه ای و بین المللی حضور عزتمندانه و پایداری داشته باشد.
وی اظهار داشت: برای افزایش تولید داخلی چاره ای نداریم جز آنکه فضای سرمایه گذاری را در کشور بهبود بخشیم. در واقع وجود مخاطرات و پوشش ندادن مناسب آن با استفاده از محصولات متنوع بیمه ای، تمایل به سرمایه گذاری را کاهش می دهد و بدون فضای سرمایه گذاری نمی توان رسیدن اقتصاد ایران به سطوح بالاتر رشد اقتصادی در بلندمدت را تجربه کرد.
وی، تحول در صنعت بیمه را نقش کانونی در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نتیجه ایفای مناسب این نقش، برآورده شدن خواست رهبری، رئیس جمهوری، دولت و مردم ایران است.

** نقش بیمه مرکزی و انتظارات وزارت اقتصاد
طیب نیا گفت: بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر و تنظیم گر در این صنعت می تواند و باید در چنین تحولی مسئولیت کلیدی داشته باشد؛ ما بر اساس آنچه که سند راهبردی بیمه مرکزی به عنوان میثاق مشترک من و مدیران بیمه مرکزی به تصویب رساندیم، از بیمه مرکزی چند انتظار مهم داریم.
وی افزود: انتظار نخست آنکه «توانمندی های خود را صرف ایفای نقش نظارتی و تنظیم گری کند و از بخش تصدی گری خارج شود.»
وزیر اقتصاد ادامه داد: در این دوسالی که عملکرد سازمان ها در اجرای سند راهبردی پایش شده، اقدامات خوبی از سوی بیمه مرکزی برای ارتقاء سطح توانگری شرکت های بیمه انجام شده و بهبود قابل توجهی در نظارت و صلاحیت فنی شرکت های بیمه بوجود آمده است.
وی گفت: پیاده سازی سامانه سن هاب( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ای)، طبق برنامه بوده، 80 درصد پیشرفت داشته و گام موثری برای کاهش تصدی گری بیمه مرکزی برداشته شده است؛ به طوری که بیمه اتکایی اجباری نزد بیمه مرکزی برای بیمه های غیر زندگی از 25 به 15 درصد و برای بیمه های زندگی از 50 به 25 درصد حق بیمه تولیدی، کاهش یافته است.

** از فضای پسابرجام سود ببریم
طیب نیا گفت: انتظار دوم این است که از فضای پسابرجام برای گسترش تعاملات بین المللی و حضور صنعت بیمه کشور در محیط بین المللی سود ببریم.
وی اظهار داشت: باید ارتباط خود با صنعت بیمه در سطح بین المللی را در زمینه «کسب دانش فنی، سرمایه گذاری مشترک و حضور در بازارهای جهانی» افزایش دهیم.

** گسترش فضای رقابتی در صنعت بیمه
وزیر اقتصاد گفت: گزارش های بیمه مرکزی نشان می دهد شاخص هرفیندال (شاخص انحصار) که میزان تمرکز یا انحصار را در صنعت بیمه نشان می دهد از 2 هزار و 157 در سال 1392 به یک هزار و 964 در سال 94 کاهش یافته و سهم شرکت های بیمه غیردولتی از حق بیمه تولیدی بازار از 56.5 درصد در سال 1392 به 59.3 درصد در سال 94 افزایش یافته که نشان دهنده رقابتی تر شدن بازار بیمه در سه سال اخیر است.

** افزایش ضریب نفوذ بیمه
طیب نیا، چهارمین انتظار از صنعت بیمه را «افزایش ضریب نفوذ و تنوع بخشی به محصولات بیمه ای» اعلام کرد و گفت: صنعت بیمه کشور دارای ضریب نفوذ پایین و بسیار وابسته به بیمه اجباری شخص ثالث است.
وی ادامه داد: گزارش عملکرد بیمه مرکزی نشان می دهد که در سه سال اخیر در تلاش برای تحقق اهداف سند راهبردی، پیشرفت هایی در افزایش ضریب نفوذ بیمه، افزایش سهم بیمه زندگی و بطور کلی سهم بیمه های اختیاری رخ داده است اما هنوز وضعیت موجود با استانداردهای جهانی و شرایط توسعه ملی و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی دارد.
وزیر اقتصاد گفت: بیمه مرکزی با کمک شرکت های بیمه و به ویژه بیمه ایران باید اقدامات جدی تری در این بخش به عمل آورد.
وی، انتظار مهم دیگر را «ارتقاء کمی و کیفی سرمایه انسانی در بیمه مرکزی و صنعت بیمه» اعلام کرد و گفت: بیمه مرکزی و صنعت بیمه برای رسیدن به سطح آرمانی ایفای نقش خود، نیازمند تحولی جدی هستند.
وی تاکید کرد: چنین تغییر مهمی باید متکی بر سرمایه انسانی، سازمان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه باشد و از رئیس جدید بیمه مرکزی انتظار دارم برنامه مشخصی را برای بهبود جدی در این عرصه ارائه داده و اجرا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: