کد خبر: ۶۶۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۵۱۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: با توجه به شواهد موجود کشور به رونق اقتصادی بازگشته است و برای سال آینده رشد اقتصادی پنج درصدی را پیش‌بینی می‌کنم برای تحقق این رشد نگرانی‌هایی وجود دارد که یکی از آنها اختلافات سیاسی و جناحی است و یکی دیگر بدهی‌های دولت است.
بازگشت کشور به مسیر رونق اقتصادیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در بیست‌وششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد ایران به سمت پیشرفت اقتصادی درحرکت است و عواملی نقطه عطف بازگشت ایران به رونق اقتصادی خواهد بود. یکی از این عوامل توافق هسته‌ای و برجام است که منجر به گشایش‌هایی در مناسبات اقتصادی ایران در سایر کشورها شده است. همچنین شکل‌گیری چشم‌انداز مثبت برای اقتصاد ایران در ایران و جهان شکل گرفته است. آگاهان و ناظران داخلی و بین‌المللی در آغاز تغییر روند مثبت متغییر‌های عمده اقتصاد کلان کشور وحدت نظر دارند.

وی افزود: سومین عامل عزم مشترک مدیران کشور در سطوح مختلف است که حول اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است. نام امسال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از دید دولت حصول به اهداف اقتصاد مقاومتی، نقشه راه روشن و آینده‌سازی را برای توسعه کشور توام با تحقق عدالت خواهد بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین گفت: معتقدم پسابرجام چشم‌انداز مثبتی را به اقتصاد ایران در سال 1395 ایجاد کرده و درک مشترک برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند یک فرصت طلایی برای پایان دادن به کندی رشد اقتصادی و رسیدن به رشد با ثبات غیرتورمی در طول برنامه ششم توسعه ایجاد کند.

طیب‌نیا همچنین گفت: شواهد بیانگر چرخش تدریجی اقتصاد ایران به سمت رونق است، آمارهای سه ماهه پایانه سال 1394 نشان می‌دهد رشد ارزش افزوده در تمامی گروه‌ها و بیشتر زیرگروه‌های اقتصادی کشور مثبت شده است.

وی ادامه داد: من رشد اقتصادی حداقل پنج درصدی را برای سال جاری کاملا امکان‌پذیر می‌دانم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: