کد خبر: ۶۶۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
تعداد بازدید: ۶۸۸

پدال نوشت: کونیگ‌زگ خودروسازی نیست که به خاطر ساخت پیشرانه‌های کوچک شناخته شده باشد اما خودروهای سوپر اسپورت این خودروساز شهرتی جهانی دارند.

Koenigsegg-engine
کونیگ‌زگ به تازگی تصمیم گرفته تا درس‌های آموخته‌شده در زمان ساخت سوپرکارها را به شکل‌های کاربردی‌تری درآورد.
ظاهراً کمپانی در حال توسعه‌ی پیشرانه‌ای کوچک است: حجم این پیشرانه تنها 1.6 لیتر است. جزئیات مربوط به این مورد کم هستند اما پیشرانه‌هایی با این حجم معمولاً 4 سیلندر دارند و گفته‌شده که از دل این قلب آهنین 400 اسب بخار قدرت بیرون خواهد آمد.

Christian von Koenigsegg
Christian von Koenigsegg

کریستین وون کونیگ‌زگ می‌گوید:

اصول کلی و مشابهی که ما در طراحی پیشرانه‌های رگرا و آگرا بکار برده‌ایم می‌تواند در این پیشرانه‌های کوچک نیز استفاده شود. با کوچک کردن منفذ و افزایش طول کورس پیستون، ما قادریم تا تلفات گرمایی پیشرانه را کاهش دهیم. همچنین از پیستون‌های فورج کاری شده و سوپاپ‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنیم که کارایی پیشرانه را تا حد ممکن بالا می‌برد.

کریستین به این نکته هم اشاره می‌کند که "کونیگ‌زگ بالاترین خروجی مخصوص پیشرانه در جهان را در One:1 دارد” که 1364 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در سیستم متریک این قدرت از یک مگاوات بیشتر است و این قدرت عظیم تنها از پیشرانه‌ای 5 لیتری به دست می‌آید و با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که به ازای هر لیتر حجم پیشرانه، 273 اسب بخار قدرت تولید می‌شود. حال همین نسبت را اگر در پیشرانه‌ی 1.6 لیتری بکار ببرید به قدرت 436 اسب بخاری می‌رسید.

2015 Koenigsegg One:1
2015 Koenigsegg One:1
2015 Koenigsegg One:1
2015 Koenigsegg One:1

در مقام مقایسه، مرسدس-AMG اخیراً یکی از حساس‌ترین پیشرانه‌های بازار را در مدل‌های A45 ،CLA45 و GLA45 ارائه داده که 4 سیلندر 2 لیتری توربو بوده و 381 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما این کار بزرگ نیز تنها نسبت 190 اسب بخار در هر لیتر را نشان می‌دهد که با نسبت 273 کونیگ‌زگ فاصله‌ی زیادی دارد.

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_6
اما اینکه پیشرانه‌ی کونیگ‌زگ در کجا بکار خواهد رفت یک مسئله‌ی دیگر است. انتظار نداشته باشید که این پیشرانه را در سوپرکاری کوچک ببینید. کونیگ‌زگ احتمالاً کمپانی دیگری را خواهد یافت تا این تکنولوژی را خریداری کند و در تیراژ بالا تولید نماید. این کمپانی اخیراً امتیاز تکنولوژی پیشرانه‌ی دیگر خود را به خودروساز چینی کوروس داده و همین راهکار را می‌تواند برای این پیشرانه‌ی جدید نیز بکار گیرد.

منبع: carscoops

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: